Hlavní navigace

Jak zlepšit zaměstnancům IT prostředí a podpořit jejich výkon? Nahlédněme pod pokličku platformy, která to umí

9. 9. 2024
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: CIO.cz s využitím DALL-E
Včasné odhalení aktuálních i budoucích možných problémů ve firemním IT maximálně zvýší výkon celé organizace. Jsou platformy, které to umí dělat automaticky analýzou velkého množství telemetrických dat.

Není pochyb, že využití výpočetní techniky pomáhá podnikům postupovat mílovými kroky kupředu a zvyšovat výkon týmů i jednotlivců na maximální možnou úroveň. 

Avšak čím větší nebo výkonnější firma bývá, tím větší a složitější IT prostředí mívá a spravovat jeden každý kousek HW a SW není pro IT týmy sužované akutním nedostatkem personálu i financí zrovna jednoduché.

Proto si musí brát na pomoc nejrůznější nástroje pro správu, ideálně takovou, která je schopna co největší míry automatizace. Jednou z takových platforem je HP Workforce Experience Platform, která je schopná analyzovat velké množství telemetrických dat a díky širokému nasazení je to také jeden z největších cloudových provozů na zpracování dat propojených se zařízeními na světě.

HP Knowledge HUB pro moderní firemní IT

NOVINKA Navštivte novou speciální on-line zónu CIO Business Worldu, kde vám ve spolupráci s HP budeme průběžně radit, jak snadno a bezpečně pracovat na cestách, jak si usnadnit život používám správných nástrojů, jak zvládnout přechod z kanceláří domů a zase nazpátek a jak se přitom chovat ekologicky.

Pomoc a inspiraci pro moderní IT najdete v našem HP Knowledge HUBu.

Platforma přijímá data z více než 38 milionů zařízení a denně do HP obrovské množství (660 GB) telemetrických dat. Ze získaných dat pak systém automaticky analyzuje možné aktuální i budoucí problémy ve firemním IT prostředí a předchází nejrůznějším výpadkům a zpomalením, které v konečném důsledku frustrují všechny zaměstnance, neboť místo pracovního soustřední musí řešit nefunkční vybavení.

Odstranění výpadků a posunutí spolehlivosti firemního vybavení na nejvyšší možnou úroveň tak pomáhá zaměstnancům pracovat s lehkostí, využívat spolehlivé technologické nástroje, aby mohli pracovat co nejlépe a lépe podporovat zákazníky.

„Naším cílem je být nejproduktivnější, nejbezpečnější a nejudržitelnější technologickou společností na světě,“ říká ředitel pro digitalizaci a transformaci HP Greg Baxter. A ví o čem mluví, HP je samozřejmě jeden z největších uživatelů této podpůrné analytické platformy. „Abychom toho dosáhli, musíme osvěžit a modernizovat naši infrastrukturu, data, aplikace a platformy, abychom našim zákazníkům a zaměstnancům umožnili žít co nejlépe a pracovat co nejproduktivněji."

Drtivou většinu pracovníků brzdí ve výkonu nedokonalé technologie. Jak to zlepšit? Přečtěte si také:

Drtivou většinu pracovníků brzdí ve výkonu nedokonalé technologie. Jak to zlepšit?

Klíčem k dosažení příjemnějšího pracovního prostředí v budoucnu je poskytování technologií, které odpovídají aktuálním potřebám zaměstnanců, připomíná Baxter. Tento typ personalizace je založena na umělé inteligenci a analýze dat.

„Technologie musí prostě fungovat," říká Baxter. „Musí poskytovat to, co lidé očekávají, a navíc chceme poskytovat zkušenosti, výsledky a nástroje, které zaměstnance ohromí.“

Podle studie provedené mezi 15 000 generálními řediteli a vedoucími pracovníky v oblasti IT má pouze 27 % zaměstnanců zdravý vztah ke svému pracovnímu prostředí.

73 % zaměstnanců má pocit, že nemá k dispozici správné technické nástroje.

„To znamená, že 73 % zaměstnanců má pocit, že nemají k dispozici správné nástroje a technologie, aby mohli být co nejproduktivnější a nejefektivnější,“ upozorňuje Niall Johnston, CIO HP.

Čili je nejvyšší čas to celé změnit. Ale jak to udělat, když do detailu nevíte, co se ve firmě děje? Třeba právě nasazením již zmíněné HP Workforce Experience Platform, která dovede získaná data využit k poskytování správných technologií pro zaměstnance a proaktivnímu řešení potenciálních problémů s IT.

Dnešní vedoucí pracovníci v oblasti IT musí totiž poskytovat technologická řešení pro různé scénáře, k čemuž potřebují pohled uživatelů, jinak budou nabízet nepoužitelná nebo nedostatečná řešení.

„V reálném čase vidíme telemetrické údaje o stavu a výkonu technologie a o způsobech používání a rutinních postupech uživatelů,“ popisuje fungování platformy Niall Johnston. „Tyto informace nám pomáhají optimalizovat a personalizovat technologii a uživatelské prostředí."

Jak optimalizovat IT, aby bylo připraveno na turbulentní změny pracovního trhu Přečtěte si také:

Jak optimalizovat IT, aby bylo připraveno na turbulentní změny pracovního trhu

Sledování dat až na úroveň jednotlivců ukazuje, jak kdo kterou technologii používá a jak dobře funguje. Tyto údaje lze využít ke zlepšení provozní výkonnosti a jako cenné vstupní údaje pro vývoj budoucích firemních interních IT produktů.

Využití poznatků platformy HP Workforce Experience Platform k dosažení tří požadovaných zlepšení:

Produktivita jednotlivých zaměstnanců

Identifikace a přiřazení profilů osob zaměstnancům na základě historie jednotlivých zařízení a softwaru umožňuje každému z nich. uživatel je vybaven správnými technologickými nástroji, které mu umožní pracovat bez námahy a s maximální produktivitou. Platforma HP Workforce Experience Platform nabízí reálná data na úrovni jednotlivých uživatelů pro informované a přesné vyhodnocení.

Optimalizace IT

Platforma HP Workforce Experience Platform pomáhá týmům IT snížit jejich celkové náklady na provoz IT tím, že usnadňuje zpracování složitých dat v reálném čase, snižuje časovou náročnost IT ticketů a automatizuje pracovní postupy.

Platforma také využívá umělou inteligenci k segmentaci zaměstnanců do dynamických skupin, které se používají k inteligentní obnově zařízení a ukončují časově náročné a neekonomické cykly obnovy.

Zapojení zaměstnanců

Přechod IT od přístupu service desk k řešení problémů k proaktivní správě IT parku s preventivními opatřeními představuje transformaci s významnými přínosy.

Pomocí platformy HP Workforce Experience Platform oddělení IT společnosti HP rychle identifikovalo uživatele, kteří měli největší negativní zkušenosti a přijalo vhodná opatření, která pomohla zvýšit míru spokojenosti o 70 %.

Obchodní důvody pro zapojení

„Mezi angažovaností zaměstnanců a podnikovými výsledky existuje velmi silná korelace,“ říká Baxter. „Pokud se nám podaří zlepšit každodenní život zaměstnanců, jejich produktivitu a celkovou zkušenost na pracovišti, propojí se to ke zlepšení výkonnosti podniku.“

Podle Baxtra spočívá skutečná síla platformy HP Workforce Experience Platform v tom, že umožňuje zaměstnancům soustředit se na to, co umí nejlépe. Odstraněním třecích ploch pomáhá společnostem a zaměstnancům být produktivnější, a tím přinášet do práce maximální efektivitu.

Síla zapojení zaměstnanců

„Zaměstnanci by se opravdu neměli zabývat technologiemi. Měli by se zabývat jinými lidmi – zákazníky a kolegy,“ říká. „Teprve pak mohou přidat jedinečné lidské vlastnosti – empatii, kreativitu. Společnosti se spokojenějšími zaměstnanci jsou ve skutečnosti ziskovější, a to proto, že jejich zaměstnanci jsou produktivnější a angažovanější,“ vysvětluje Baxter.

CS24

Pozitivní dopad na lidi a podnikání

Hlavním úkolem platformy HP Workforce Experience Platform je umožnit pracovníkům IT poskytovat svým interním zákazníkům – zaměstnancům – digitální zkušenosti, které podporují přínosy pro zaměstnance i pro firmu.

„Dříve se IT týkalo plnění smluv SLA, dodržování rozpočtů a zajištění bezpečnosti,“ říká Mike Nash, ředitel pro zákaznické zkušenosti ve společnosti HP. „To se změnilo. Vyspělé organizace také vědí, že důležitou funkcí IT je zvyšování produktivity.“

 

CIO Business World si můžete objednat i jako klasický časopis (v tištěné i v digitální podobně) Věnujeme se nejnovějším technologiím a efektivnímu řízení podnikové informatiky. Přinášíme nové ekonomické trendy a analýzy a zejména praktické informace z oblasti podnikového IT se zaměřením na obchodní a podnikatelské přínosy informačních technologií. Nabízíme možná řešení problémů spojených s podnikovým IT v období omezených rozpočtů. Naší cílovou skupinou je vyšší management ze všech odvětví ekonomiky.