Hlavní navigace

Jak využít „Doporučení“ v LinkedIn ke zvýraznění schopností

5. 10. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: LinkedIn
Nejnovější funkce sociální sítě LinkedIn, Doporučení, vám umožňuje zvýraznit schopnosti, pro něž jste v oboru uznáváni. Jaká je tato funkce a jak z ní vytěžit co nejvíc?

Znáte někoho, kdo je výjimečně profesionální programátor? Nebo možná víte o kolegových geniálních schopnostech managementu. LinkedIn vám nyní nabízí veřejně pochválit schopnosti lidí ve vašich spojeních jedním rychlým kliknutím: pomocí své nejnovější funkce zvané „Doporučení“. Která vám samozřejmě dává prostor i ke zvýraznění vašich vlastních schopností.

Doporučení se nachází v sekci Dovednosti a odbornost ve spodní části vašeho profilu (po aktualizaci se sekce nachází někde uprostřed). Ve chvíli, kdy člověk ve vašich spojeních navštíví vaši stránku, může hlasovat pro jednu oblast vaší odbornosti nebo doporučit novou schopnost, kterou byste si měli přidat do profilu.

linkedin endorsements

„Přesvědčení vašich kolegů, aby vás vychvalovali skrze LinkedIn Doporučení, není nic složitého,“ říká Nicole Williams, ředitelka pro spojení společnosti LinkedIn. „Získání Doporučení od důvěryhodného kontaktu zvyšuje rozsah vašich schopností a ukazuje, že do vás někdo jiný vložil dvou důvěru.“

Existují dva způsoby, jak doporučit kontakty: Můžete jít do profilu kontaktu, kde naleznete políčko na vrcholu seznamu jejich schopností, které uvedli. Tady můžete doporučit všechny zobrazené schopnosti, případně vyškrtnout ty, které nechcete, aby byly uvedeny.

Vaší další možností je najet na sekci Dovednosti a odbornost na profilech svých kontaktů. Tady najděte schopnost, kterou chcete doporučit, a klikněte na ni. Jakmile to uděláte, objeví se vedle této schopnosti váš profilový obrázek. LinkedIn také vede záznamy o tom, kolik lidí doporučilo kterou schopnost, a tyto schopnosti pak řadí podle počtu doporučení.

linkedin endorsements

Nicole Williams přidává čtyři tipy, jak z této nové funkce dostat co nejvíce.

1. Znovu navštivte váš seznam znalostí. Předtím, než vás začnou doporučovat vaše kontakty, znovu navštivte sekci Dovednosti a odbornost na vašem profilu a přidejte schopnosti, které chcete přidat, případně smažte ty schopnosti, které již nejsou relevantní.

Je důležité, abyste vybrali schopnosti, které chcete zdůraznit, aby lidé ve vašem spojení věděli, které schopnosti mají doporučit,“ říká Williams. „Doporučování lidí pak pravděpodobně zvýší počet lidí prohlížejících váš profil.“

Upravte své schopnosti najetím nad hlavičku Dovednosti a odbornost ve vašem profilu, a klikněte na možnost Upravit. Můžete přidat až 50 schopností.

2. Editujte vaše doporučení. Jenom proto, že kontakt přidal schopnost na váš profil, si tuto schopnost nemusíte nutně ponechávat.

„Ujistěte se, že doporučení, která dostáváte, vypovídají výstižně o vaší práci. Pokud vám člověk ve vašem spojení přidá schopnost programování, přičemž těžko zvládáte naprogramovat váš DVD přehrávač, bude lepší, když toto doporučení odstraníte,“ říká Williams. „Chcete přece, aby doporučení pomáhala vylepšit váš profil, ne zveličovala pravdu.“

Odstraňte doporučení kliknutím na šipku vedle lidí, kteří toto doporučení přidali, a poté klikněte na Skrýt doporučení.

3. Oplácejte laskavost. „Jestliže se kolegovi povedl návrh, proč neinvestovat pět sekund a neocenit jeho práci?“ říká Williams „Jestliže obětujete čas doporučování lidí, budou tito lidé mít sklony k oplácení laskavosti a doporučení vás. Jestliže se chcete znovu spojit se svými starými klienty či bývalými kolegy, začněte obnovovat komunikační linky jejich doporučováním na LinkedInu.“

4. Doporučujte pouze to, o čem jste si jisti. Může být sice jednoduché doporučovat všechny schopnosti člověka ve spojení, ale není to nutně to nejlepší, co můžete udělat. V oblasti doporučování zústaňte striktně u jejich profesionálních oblastí. Pokud má někdo 30 zobrazených schopností, nedoporučujte je všechny. Williams k tomu dodává: „Méně bývá více, což platí i pro doporučování lidí ve spojení. Pokud máte spoustu doporučení u všech vašich schopností, ztrácíte důvěryhodnost.“

Byl pro vás článek přínosný?