I když bude Chrome obtížnou reklamu porušující standardy CBA blokovat automaticky, mohou si uživatelé funkci vypnout.
Je důležité si zapamatovat následující: Na webech, které neprošly evaluací, jsou eliminovány všechny reklamy, nejen ty, které primárně vedly k porušování standardů. Reklamy, které vedly ke známce „neprošel“, tedy berte jako spouštěč, jenž daný web v Chromu vyčistí od veškeré zobrazované inzerce.
Google takové informace ke svým oznámením běžně nepřidává, ale v prosinci v aktualizaci k „protireklamní“ kampani uvedl: „Počínaje 15. únorem… odstraní Chrome veškeré reklamy z webů, které mají v Ad Experience Report status ‚neprošel‘ po více než 30 dní.“
Proč to Google dělá?
V červnu 2016, kdy Google s nápadem na filtrování reklam přišel poprvé, uváděl, že meziroční nárůst využívání rozšíření blokujících reklamy v prohlížečích dosáhl hodnoty 30 %, což bylo podníceno „ohromně frustrujícími nebo rušivými“ reklamami. „To snižuje schopnost vydavatelů pokračovat ve vytváření volného obsahu a ohrožuje to udržitelnost webového ekosystému,“ vysvětluje společnost.
Přestože Google jakožto důvod k omezení reklam někdy uváděl zlepšení uživatelského zážitku s Chrome, nejčastěji zdůrazňoval důležitost zachování reputace online reklamy. To není žádné překvapení: nárůst dominantního postavení společnosti totiž způsobil výnos z reklamy, konkrétně té, kterou uživatele vidí ve vyhledávači Googlu.
V širším smyslu to znamená, že to, co vrhá stín na online reklamu, by v určitém bodě mohlo přímo ovlivnit tržby Googlu z reklam. Google tak má ohromnou motivaci udělat vše, co je v jeho silách, aby zajistil, že se tak nestane.