Asi je na první pohled zřejmé, že tyto ceny nemohou být reálné a obchody by na podobných nabídkách brzy prošustrovali i poslední korunu. Přesto však mohou být slevy na Black Friday výhodné a mnohem nižší než je tomu přes celý rok. Jak si tedy Black Friday v Česku stojí a jaké slevy reálně tato akce nabízí?
Popularita Black Friday roste
Popularita akce Black Friday roste každým rokem a do slevového šílenství se zapojuje většina internetových obchodů. Přehled obchodů, které se do Black Friday zapojují najdete například na některém z webů, které shromažďují slevy.
Již je téměř pravidlem, že Black Friday je vrcholem sezony a začátek Vánočních prodejů u většiny z velkých eshopů, významu akce samotné napovídá i fakt, že řada obchodů, jako je Alza, pořádá Black Friday hned několikrát během roku a samotná akce poté netrvá jeden den, jak bylo dříve zvykem, ale třeba i tři týdny.
Jak reálné jsou slevy na Black Friday?
Jak jsme již nastínili výše, ne každá sleva je vždy reálná, ale obecně lze říci, že slevy na Black Friday jsou více měně blízké skutečnosti, alespoň co se velkých eshopů týče. Téměř s jistotou pak lze říci, že ceny na Black Friday jsou výhodnější než je během roku obvyklé. Srovnání slev na Black Friday nabízí řada stránek či služeb. Dobře se osvědčila například služba, která funguje již tři roky a nese název Hlídač shopů. Díky této službě je možné sledovat produkty napříč největšími eshopy během celého roku a následně pak vyhodnotit, jak velké slevy obchod na Black Friday nabídl.
Další nákupní akce?
Black Friday rozhodně není jedinou akcí, kterou obchodníci nabízejí. V Česku je velice populární i akce Dny Marianne, která funguje na trochu jiném principu. Akce probíhá na začátku září, kdy jsou v aplikaci a časopisu Marianne dostupné tisíce slevových kuponů do eshopů i kamenných obchodů. Dále je u nás populární i akce nákupy Ona Dnes nebo Shopping Fever. Black Friday tak rozhodně není jedinou podobnou akcí svého druhu a s nadměrným využíváním Black Friday se dost možná bude časem význam ostatních akcí zvyšovat.
Jak vznikl Black Friday?
Celá akce Black Friday vznikla v USA a odtud se pomalu rozšířila do zbytku zemí. Označení Black Friday, tedy Černý pátek, má referovat na den, kdy se akce koná. Označená “černý” pak na to, že se jedná o den, kdy se účetnictví obchodů přehoupne do tzv. černých čísel, tedy do zisku. Akce se původně konala první pátek po dni díkuvzdání a byla určena primárně kamenným obchodům, pro internetové obchody vzniklo později tzv. Cyber Monday.