Specialisté pro nábor si stěžují, že jim zájemci o zaměstnání posílají e-maily a zahlcují je telefonáty, v nichž se ptají například na stav trhu práce, nebo žádají o radu, kterak nalézt zaměstnání v době ekonomické recese. Personalisté by jistě rádi pomohli každému, je však jasné, že na to zkrátka není čas. „Dáváním poradenství jednomu člověku strávíme 30 minut. Kdybychom měli pomoci každému, tak tím zabijeme celý den," říká jeden z personalistů.
My vám dnes poradíme, jak se specialisty na nábor zůstat zadobře a co nedělat, abyste si tyto spojovací články poštvali proti sobě:
1. Respektujte čas personalistů
Uvědomte si, že vám personalisté nemohou věnovat půl hodiny denně, jen aby zodpověděli vaše dotazy o trhu práce a kvalitě vašeho CV. Žádejte pět minut z jejich času a tuto kvótu nepřekračujte. Připravte si specifický dotaz. Pokud možno, odměňte jejich čas - ať už jde o důležitý kontakt, či informaci o trhu práce nebo některém z dalších klientů.
2. Neposílejte nemastné e-maily
Zprávy typu „Dobrý den, máte pro ně nějakou práci?" vám přízeň personalistů nezískají. Obdobně špatně svou roli plní také e-maily vytvořené metodou CTRL+C, CTRL+V - nejsou totiž osobní. Personalisté jsou přeci lidé budující svou práci na vztazích. A vztah s nimi si nejlépe začnete budovat po telefonu. Hovor je mnohem osobnější, než e-mail.
3. Nevolejte každý týden ve stejnou dobu
Budete-li telefonicky kontaktovat personalistu každý týden ve stejnou dobu, bude si (nejspíš právem) připadat jen jako jeden z mnoha dalších pravidelných úkonů ve vašem kalendáři. A rutinní hovory nejsou příliš osobní. Proto volejte vždy jednou za pár týdnů, a měňte den i čas volání.
4. Neposílejte svůj životopis znovu vždy, když v něm uděláte nějakou úpravu
Personalisté vám většinou ochotně poradí co ve vašem CV chybí a přebývá. Určitě však nebudou nadšení, když jim budete CV zasílat stále dokola vždy, jakmile uděláte pár změn - pak od nich žádnou reakci nečekejte. Nemají čas radit vám s každou aktualizovanou verzí.