Například společnost Deloitte v tomto směru motivovala své zaměstnance tím, že na web umístila katalog dostupných kurzů – a přidala gamifikaci.
Motivace zaměstnanců je náročná a problémy s ní má více firem, nejen ta vaše. Pracovníci na školení chodí neradi, protože to většinou mimo jiné znamená, že budou muset odložit rozdělanou práci. Navíc jsou firemní rozpočty na školení většinou v oživovacím režimu kvůli nedávné hospodářské recesi; spousta společností tedy každé školení významně zvažuje z hlediska návratnosti investic.
Společnost Deloitte vložila na web svůj katalog školení, protože doufá, že tím školení více zpřístupní zaměstnancům. Katalog obsahuje spoustu různých kurzů a webinářů vytvořených odborníky z různých univerzit, mimo jiné z Harvardu či univerzity v Melbourne.
Výzvou pro společnost bylo přimět k přihlášení na katalog a k účasti na školení téměř 200 tisíc svých zaměstnanců a více než 50 klientských společností.
Deloitte Leadership Academy se zaměřuje na kurzy vůdcovství, jako je management změny, řízení týmů či řízení komplexních situací. Protože cílová skupina těchto kurzů nemá času na rozdávání, musejí být kurzy vytvořeny tak, aby byly rychlé a nepříliš složité. Frank Farrall, partner ve společnosti Deloitte Digital, k tomu říká: „Kurzy mají být něco, co dokážete strávit mezi 10 minutami a hodinou v době, kdy se přesunujete z místa na místo.“
Společnost ke kurzům přidala videa a stažitelný obsah, aby je zaměstnanci mohli jednodušeji vstřebávat. K přidání motivace zaměstnancům však bylo potřeba něco více – ideálně porci zábavy.
Na návštěvě v Odznakově
Na počátku roku 2012 vybídl Farrall společnost Badgeville, aby na vzdělávací portál Deloitte přidala gamifikační funkcionalitu. Myšlenka byla taková, že účastníci měli získávat body a odznaky za každý absolvovaný kurz. Na základě těchto bodů jsou pak zaměstnanci umístěni v žebříčku, a ti nejlepší jsou odměněni vytouženými posty ve vedení.
Farrall říká, že gamifikace by mohla být právě tou věcí, která lidi udrží u vzdělávacího portálu. „Má vás to motivovat z hlediska srovnávání s ostatními,“ říká. „Kdykoliv nabídnete místo ve vedení, je nárůst aktivity ohromný.“
Farrall srovnává gamifikaci portálu s Farmville nebo Trip Advisorem a poznamenává, že lidé začínají být závislí na soutěžním aspektu. Navíc podle něj chtějí být známi pro své schopnosti a znalosti. „“Důvodem toho, že lidé podstupují školení, je to, že chtějí rozvíjet a budovat své dovednosti,“ říká Farrall. „Když si ale budujete dovednosti a nikdo o tom neví, máte o bod míň.“