Vše na jednom místě
Hlavním důvodem, proč internetové srovnávače vznikly a mají takový úspěch, je rozšíření trhu s pojištěním a veliká nepřehlednost produktů. Díky srovnávačům si může zákazník porovnat například nabídky cestovního pojištění online v klidu z domova, aniž by byl vystavený jednostranným nabídkám zaměstnance pojišťovny. Získá komplexní pohled, který by osobními návštěvami sbíral pouze těžko a především dlouho.
Možnost okamžitého sjednání
Srovnávače také už dávno nefungují pouze pro zpřehlednění nabídek, pojištění prakticky jakéhokoli druhu si přes ně rovnou můžete online sjednat, což vám ušetří další čas strávený pobíháním po pojišťovnách. Hlavní výhodou srovnávačů je jejich online zaměření od prvopočátku. Velké pojišťovací domy si chtějí udržet své výsadní postavení různými nabídkami, je však čím dál tím patrnější, že bez masivní digitalizace a přeměny systému v transparentnější bude jejich účast na tomto trhu klesat, případně se přesouvat právě na pole internetových srovnávačů.
Systém provizí
Ceny na jednotlivých srovnávačích se mnohdy liší, ačkoli se jedná o ten samý produkt. To je způsobené marží, kterou si na daný balíček srovnávače domlouvají. Nestranný srovnávač poznáte především podle rovnoměrně nastavených provizí, které z jednotlivých sjednání dostává.
Druhá podstatná věc, kterou je důležité přes sjednáním zkontrolovat, je samotný obsah nabízeného produktu. Aby byly srovnávače efektivní, mnohdy na první kliknutí zobrazí klientovi pouze žebříček srovnaných produktů, o které má zájem, s cenami a logem společnosti. Některé srovnávače mohou ale v balíčku nabízet jiné služby než ostatní srovnávače, a na to je dobré při srovnávání cestovního pojištění nebo jiných produktů myslet a zobrazit si také detaily vybraných nabídek, abyste později nebyli nepříjemně překvapení.
Srovnávače jsou na současném trhu s pojištěním jasnými favority. Nabízejí rychlý přehled i sjednání a výrazně větší transparentnost. Pojišťovny tak jejich funkci nenahradí, tato konkurence však může zlepšit jejich služby na poli digitalizace služeb.
Tip na závěr: Pokud vás článek zaujal, přečtěte si pár dalších rad, proč srovnávače využívat.