Dobře informované zdroje řekly portálu CRN, že Intel přiškrcuje finance svojí ikonické kampani „Intel Inside“ o 40 až 60 procent. Co to znamená pro odvětví PC jako celek a nakonec i pro spotřebitele?
Jak zdůrazňuje citovaný portál, Intel Inside je finanční stimul pro výrobce a channel partnery, aby propagovali a prodávali produkty obsahující produkty od Intelu. Iniciativa funguje už od roku 1991 a jde o jeden z největších programů kooperativního marketingu na světě. Na tomto financování závisí roční prodeje i marketingové plány mnoha významných OEM a partnerů.
Intel portálu CRN potvrdil, že v programu Intel Inside podniká změny. Mluvčí společnosti řekl, že změny mají zákazníkům pomoci efektivněji obchodovat s Intelem, a zároveň pomáhat Intelu obchodovat s větší přesností, co se týče seřazení jeho obchodních priorit.
Vysoký představitel významného partnera Intelu CRN řekl, že finance byly přesunuty do dalších skupin v rámci Intelu, které nejsou kanálově-specifické ani PC-centrické. Část peněz zároveň zůstane „in-house“, tedy „doma“, což má zlepšit zisky a marže Intelu, řekl citovaný manažer.
Šéf významného poskytovatele řešení řekl, že redukce výdajů s největší pravděpodobností vyústí v nárůsty cen pro OEM, a tyto náklady navíc pak nejspíš budou převedeny na koncového zákazníka. Je poměrně nešťastné, že k této situaci dochází v době, kdy jsou ceny komponentů na svém maximu v řádu uplynulých let, řekl citovaný šéf.
Marketingový manažer významného prodejce technologií zase CRN řekl, že škrty jsou znamením doby v počítačovém byznysu. Jiný partner pak řekl, že to byl skvělý program, ale vzhledem ke všem změnám v komunitě OEM a výrobců systémů není postup Intelu šokující.
Zdroj: Techspot.com