Intel podepsal dohodu o akvizici firmy Havok, poskytovatele interaktivních aplikací a služeb využívaných v oblasti herní a filmové tvorby. Havok se stane stoprocentně vlastněnou dceřinou společností Intelu.
Společnost Havok byla založena v roce 1998 v Dublinu. K dnešnímu dni má pobočky v San Francisku, San Antoniu, Stockholmu, Kalkatě, Mnichově a Tokiu. Havok bude jako stoprocentně vlastněná dceřiná společnost firmy Intel nadále fungovat jako samostatná obchodní organizace. Podmínky akvizice nebyly zveřejněny.
„Havok je osvědčeným lídrem v oblasti fyzikálních technologií určených pro tvorbu her a digitálního obsahu. Stane se klíčovou součástí projektů Intelu zaměřených na grafická a vizuální řešení,“ uvedla Renee J. Jamesová, viceprezidentka a generální ředitelka skupiny Software and Solutions společnosti Intel.
Softwarová sada vývojářských nástrojů pro tvůrce her a digitálních animací, kterou Havok nabízí, umožňuje tvorbu realistických videoher i výrobu digitálně animovaných filmů. Technologie společnosti Havok byla využita ve více než 150 známých herních titulech, například BioShock, Stranglehold, Halo 2, Half Life 2, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Crackdown, Lost Planet: Extreme Condition, MotorStorm či Harry Potter and the Order of the Phoenix. Na filmová plátna a televizory pak Havok vstoupil prostřednictvím speciálních efektů ve snímcích Poseidon, Matrix, Troja, Království nebeské nebo Karlík a továrna na čokoládu.