Internet věcí je další oblastí, na kterou se společnost IBM snaží zaměřit ve snaze vdechnout svému podnikání nový život, když se výnosy z některých jejích tradičních produktů, zejména hardwaru, začaly propadat. A změny bere skutečně z gruntu. Vedle ohlášených třímiliardových investic do internetu věcí minulý měsíc oznámila další investice ve výši čtyř miliardy dolarů do cloudových, mobilních a analytických technologií.
Nová jednotka se bude snažit hledat zákazníky v odvětvích cestovního ruchu, logistiky, pojišťovnictví, energetiky, dopravy a maloobchodu.
Nová cloudová služba IBM IoT Cloud Open Platform nabídne podnikům nástroje k tvorbě vlastních systémů řízených daty. IBM postupně vyvine i specializované balíčky pro různá odvětví, například pojišťovnictví.
IBM také nabídne upravenou verzi své platformy Bluemix nazvanou Bluemix IoT Zone, kde budou moci vývojáři vytvářet specializované obchodní logiky pro zpracování a analýzu dat přitékajících z IoT zařízení a snímačů.
"Jsme teprve na začátku úžasné revoluce. Pokud si někdo myslí, že pracuje s velkými daty, ještě nic neviděl," říká Erick Brethenoux, ředitel společnosti IBM pro analytická řešení.
IBM bude spolupracovat i s partnerskými společnostmi z různých odvětví s cílem lépe jim přizpůsobit všechny aspekty IoT, od hardwaru po data. Uzavřela také smlouvy s telekomunikační společností AT&T, výrobcem procesorů ARM a výrobcem polovodičových součástek Semtech.
Dalším partnerem je Weather Company, která bude poskytovat přístup k velkým objemům historických dat o počasí i předpovědím, které mohou využívat další systémy. Spolupracuje i s výrobcem motorů Cummins na sběru realtimových provozních dat z jeho produktů a výrobcem domácích spotřebičů Whirlpool na systému pro předpovídání potřeby servisních zásahů.