;

IBM a Cisco prohlubují strategickou alianci

19. 3. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

IBM a Cisco plánují dodávat novou platformu pro klientský vývoj řešení pro sjednocenou komunikaci a spolupráci. Platforma založená na otevřených technologiích, jako Eclipse a OSGi, má podle dodavatelů urychlit aplikační vývoj tím, že vývojářům umožní snadno vložit do jejich řešení bohatý soubor funkcí pro komunikaci a spolupráci.

IBM a Cisco plánují dodávat novou platformu pro klientský vývoj řešení pro sjednocenou komunikaci a spolupráci. Platforma založená na otevřených technologiích, jako Eclipse a OSGi, má podle dodavatelů urychlit aplikační vývoj tím, že vývojářům umožní snadno vložit do jejich řešení bohatý soubor funkcí pro komunikaci a spolupráci.

Základem klientské platformy UC2 (Unified Communications and Collaboration) Client Platform bude sada aplikačních programovacích rozhraní, nabízená IBM jako podmnožina funkcí Lotus Sametime, spolu s komunikačními rozhraními API dodávanými Cisco, která umožní přístup ke komunikačním funkcím, jako jsou hlasové služby a videoslužby.

Podporu nové platformě UC2 Client Platform už vyjádřila řada zákazníků, vývojářů, distributorů a operátorů včetně firem Citrix Systems, Coca-Cola Enterprises a Nokia.

Aby IBM zajistila, že UC2 Client Platform bude dostupná a rychle se rozšíří v celém počítačovém odvětí, plánuje nabídnout platformu vývojářům zdarma s minimálními náklady na podporu a redistribuci. Plánuje se také uvedení certifikačního programu pro organizace, které si pořídí licenci klientské platformy UC2, jehož cílem bude zajistit konzistenci mezi nasazeními jednotlivých produktů a jejich kompatibilitu s platformou.

Očekává se, že UC2 Client Platform bude k dispozici ve druhém pololetí 2007, přičemž ve druhém čtvrtletí dostanou vývojáři a partneři do ruky předběžné vydání.

Cisco a IBM také ohlásily další rozšířené své strategické aliance. Společná nabídka by měla zahrnovat následující možnosti:

  • Integrace funkce Click-to-Call s hlasovou poštou (plánovaná dostupnost v prvním pololetí 2007) – uživatelé Lotus Sametime budou schopni zasílat instantní zprávy na telefony Cisco Unified IP Phone a z nich, prohlížet si a přehrávat hlasové zprávy z Cisco Unity a zahajovat hovor s jiným uživatelem jedním stisknutím tlačítka (click-to-call) přímo z klienta Lotus Sametime 7.5.1.
  • Nabídka nového společného klienta (plánovaná dostupnost ve druhém pololetí 2007) – kromě výše uvedených funkcí bude v rámci Lotus Sametime a sady funkcí Cisco nabízena kombinace dalších funkcí, jako je sjednocené informace o dostupnosti, softwarový telefon, ovládání telefonního přístroje, historie volání, konferenční telefonie a videotelefonie.
  • Integrace Cisco Unified MeetingPlace s Lotus Sametime (plánovaná dostupnost ve druhém pololetí 2007) – integrace webových konferencí Lotus Sametime s ovládáním audio- a videokonferencí Cisco Unified MeetingPlace.

Autor článku