Cena a čas jsou v kostce hlavní důvody, pro které nakupující upřednostní on-line obchod před kamennou prodejnou. Recenze a hodnocení ostatních uživatelů nehrají až tak velkou roli ve výběru internetových místo kamenných obchodů, u samotných internetových nákupů ale významnou roli hrají.
Při rozhodování mezi nákupem v internetovém nebo kamenném obchodu hrají hlavní roli (32 %) výhodnější ceny. S 19 % následuje možnost objednání zboží kdykoliv. Výhodou (pro 18 % dotazovaných) je i snadné srovnání nabídky jednotlivých obchodů.
Nejčastěji (stejně jako v loňském roce) zákazníci při nakupování na Internetu nejprve navštíví známý e-shop, se kterým mají dobrou zkušenosti. Druhou nejčastější strategií je vyhledávání zboží v rámci vyhledávačů a porovnávání nabídky na webech různých obchodů.
Nakupující na Internetových obchodech oceňují i úsporu času (17 %), pohodlné dodání domů či do kanceláře (8 %). Pouze jedno procento nevnímá žádné výhody nákupu na e-shopu oproti kamennému obchodu.
Zajímavé je, že pouze 3 % vidí jako výhodu možnost podívat se na hodnocení kvality nabízených produktů ostatními uživateli a ještě méně, 1 %, hodnocení spolehlivosti obchodů ostatními uživateli.
Recenze ostatních uživatelů ale při nákupu na Internetu často zohledňuje 33 % uživatelů, 47 % je zohledňuje občas, 15 % výjimečně a pouze 5 % nikdy. Aspoň občas se jimi tedy řídí 80 % zákazníků e-shopů.
Čtěte také:
→ Internetový obchod v ČR zatím stále roste, na prvním místě je elektronika
→ e-Commerce: 5 nejrozšířenějších mýtů