Asi nás čeká, že reklama od Googlu bude, kam se podíváš. Google již varoval, že případně může dávat inzertní materiály i na zařízení, kde bychom je nečekali. Informaci o tom odeslal na komisi pro cenné papíry již 20. prosince 2014, zveřejněno to bylo ale až nyní. Ve svém oznámení Google dále uvedl, že by mohl utratit až 30 miliard USD za nákupy zahraničních technologických firem.
Své rozhodnutí komentoval tak, že mobilita a především mobilní reklama došla v posledních měsících dramatického rozšíření. Tato mobilita v širším slova smyslu již nezahrnuje tablety, chytré telefony, ale i ostatní chytrá zařízení s napojením na síť. Podle vize Googlu nás může čekat distribuce reklamy prostřednictvím ledniček, termostatů, chytrých brýlí a hodinek, ovládacích panelů v automobilech, a tento výčet nemá být zdaleka konečný.
Znamená to také, že s rostoucím počtem zařízení, která budou zobrazování reklamy podporovat, reklamy a reklamní systémy se technologicky posunou tak, že nebudou závislé na koncovém zařízení.
Google je velmi aktivní i mimo Internet, dosvědčuje to mimo jiné i akvizice společnosti Nest, která vyrábí temostaty a za kterou Google vyplatil neuvěřitelných 3,2 miliardy USD. Dále Google pracuje na chytrých brýlích Google Glass, ty sice zatím prodává dosti draho (1500 USD), ale už se předpokládá masovější rozšíření tohoto druhu výrobku a také jeho nižší pořizovací náklady. Současně pracuje i na chytrých hodinkách. Stranou nezůstává ani aktivita ohledně vývoje samořízeného vozu. Ekonomika Googlu stojí (zatím) na reklamě a zdá se, že i tyto ostatní aktivity mají být pro Google dalším polem, na kterém chce mít možnost reklamu dál šířit.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Google + Nest = Automatizovaná budoucnost
3,2 miliardy dolarů, které internetový gigant za Nest zaplatil, udělaly z nenápadné firmy vyrábějící 2 (!) produkty druhou největší akvizici Googlu v jeho historii.
→ SEM: výdaje za reklamu v mobilním vyhledávání porostou
Inzerenti sledují uživatelské trendy.