Internetové stránky navržené s ohledem na zobrazování na mobilních zařízeních se při vyhledávání z mobilních systémů budou zobrazovat na vyšších pozicích než stránky neoptimalizované. Pro uživatele to znamená větší jistotu, že si vyhledané stránky budou moci na přenosném zařízení bez problému otevřít. Pro ty, kdo chtějí být vidět, to bude znamenat urychleně připravit mobilní verzi svých stránek, pokud ji ještě nemají, protože Google vyhledávání na internetu se svým 75% podílem suverénně kraluje.
Google změny ohlásil již v únoru, takže každý měl na přípravu nějaký čas. Podle jeho blogu je cílem změn zlepšení služeb pro neustále narůstající mobilní uživatelskou základnu – tedy dodávání nejrelevantnějších výsledků při vyhledávání z mobilních zařízení, bez ohledu na to, zda se informace nachází na internetové stránce přizpůsobené mobilním zařízením nebo v mobilní aplikaci.
Google varoval, že změna bude mít značný dopad na výsledky vyhledávání a nabídl provozovatelům internetových stránek odkaz na test, který ověří jejich „přívětivost“ vůči mobilním uživatelům.
Google neuvedl, co přesně se ve vyhledávacím algoritmu mění. Jisté je, že stránky příliš velké nebo příliš složité pro použitelné zobrazení na displejích mobilních zařízení se ve vyhledávání propadnou níže. Pořadím výsledků to tedy může značně zamíchat a přispět k posunům v rozložení sil na trhu.