Štítky pro zprávy by navíc měly pracovníkům zjednodušit sdílení informací s těmi správnými kolegy, uvedl Google. K dispozici jsou koncepty příspěvků a možnost vidět dopředu navrhované štítky. Cílem je pomoci zaměstnancům sledovat témata diskuse, která jsou relevantní k jejich roli.
Nové funkce budou uvedeny v roce 2019.
„S touto novou zkušeností s Google Plus mohou zákazníci G Suite vytvořit silnější pojivovou tkáň velkých organizací,“ napsal v příspěvku na blogu produktový manažer Googlu David Conway.
Oznámení Googlu by podle analytiků mělo být vnímáno jako odrazový můstek. „Je dobré vidět, jak Google vážněji hovoří o podnikových sociálních sítí, ale tyhle funkce působí [jen] jako dílčí vylepšení,“ říká Larry Cannell, ředitel výzkumu firmy Gartner.
Jakožto podniková sociální síť čelí Google Plus konkurenci zavedených nástrojů typu Microsoft Yammer, Jive a Workplace od Facebooku, který si nedávno upevnil pozici zavedením podpory pro spolupráci skupin napříč více společnostmi.
Změna obchodní strategie Googlu pro Google Plus přichází ve chvíli, kdy stále více společností začíná využívat nástroje pro týmový chat, které se objevily v posledních letech, jako jsou Slack či Microsoft Teams. Google má svou vlastní variantu, Hangouts Chat, která svůj život započala právě jako součást Google Plus.
Tyto nástroje pro spolupráci slibují, že napomohou efektivnější komunikaci a spolupráci mezi kolegy, a chlubí se vyššími mírami přijetí oproti dřívějším iteracím sociálních sítí.
„Google posiluje své snahy v oblasti podnikové komunikace a spolupráce v době transformace,“ říká Richard Edwards, podnikový ředitel a uznávaný analytik výzkumu ve Freeform Dynamics.
„Microsoft pomalu ale jistě vede svoji zákaznickou základnu k Office 365, kde čekají Exchange Online, SharePoint Online, Yammer a Teams,“ řekl. „Google Plus je navržen tak, aby napomohl formování a zapojování komunit, stejně jako Yammer. Ale doba se změnila, a tak teď Google musí přemýšlet o něčem podobném řešení Teams a Slack.“
Zdroj: Computerworld.com