Kategorie CRM tak vyšachovala ERP (plánování podnikových zdrojů), které se v žebříčku Gartneru posunulo na druhé místo. Na třetím místě se umístily kancelářské balíky.
Organizace nyní mají největší zájem o zvýšení investic do CRM software, protože jsou „zaměřeny na udržení/spokojenost zákazníků a přilákání nových zákazníků,“ konstatuje Gartner. „Výdaje v oblasti CRM jsou řízeny také požadavky mobilní a sociální technologie, přičemž mobilní zařízení tlačí na změny dokonce ještě rychleji než sociální sítě.“
Salesforce.com, největší nezávislý producent CRM, začal v poslední době reorganizovat svůj marketingový přístup k tématu „zákaznických společností“ a prosazuje nové technologie, které mají jeho klientům pomoci vyvinout smysluplnější trvající vztah se svými zákazníky. Už se tedy pouze nesnaží o pokračující vedení v prodejích a spouštění marketingových kampaní.
Na druhou stranu v regionech východní Evropy a Asie-Pacifiku zaujalo první místo mezi plánovanými výdaji na IT ERP, což je řízeno nárůstem nových uživatelů stejně jako faktem, že ERP je úzce propojeno s výrobou, klíčovou součástí ekonomik těchto oblastí, uvádí Gartner.
Uživatelé v oblastech s vyvinutějším IT prostředím (zahrnujících i Evropu a USA), hlásí, že v roce 2014 očekávají stagnující nebo nižší IT rozpočty, naopak rozvíjející se trhy podle Gartneru předpovídají významné růsty.
Nějakých 60 procent severoamerických respondentů řeklo, že by v příštích několika letech zvýšilo výdaje na veřejné cloudové služby a SaaS (software-as-a-service), přičemž další regiony by volilo spíše hosting pro jednoho uživatele.
Gartner se v rámci průzkumu dotazoval 1 523 lidí z 13 zemí: Austrálie, Brazílie, Číny, Kolumbie, Německa, Indie, Indonésie, Mexika, Ruska, Singapuru, Jižní Koreje, Velké Británie a Spojených států. Organizace, v nichž tito lidé pracovali, měly minimálně 500 zaměstnanců a patřily do různých odvětví soukromého sektoru.
Zdroj: IDG News Service