Tento týden se daná funkce rozšířila do verzí Firefox Nightly a Firefox Beta a brzy se rozšíří na mnohem širší publikum.
Veřejná verze Firefoxu 60 má veřejně debutovat 9. května a s sebou přinese právě novinku v podobě sponzorovaných příběhů. V blogovém příspěvku, v němž Mozilla opět výrazně marketingovým způsobem vysvětlila svůj postoj, se její představitel Nate Weiner nechal slyšet, že uživatelé mohou očekávat personalizovaný zážitek, aniž by se museli vzdávat soukromí, protože „veškerá personalizace se děje na straně klienta, bez nutnosti vysávat všechna vaše data nebo je sdílet s ostatními.“
Podle stránky Mozilly s pravidly soukromí odesílá Pocket do Firefoxu denně seznam doporučení společně se seznamem příbuzných webů, které ve chvíli, kdy je navštívíte, vyšlou signál o pravděpodobném zájmu o konkrétní příběh. Prohlížeč pak porovná vaši historii prohlížení se seznamem příbuzných webů a vybere příběhy, které si pravděpodobně budete mít zájem přečíst. Tyto příběhy jsou pak součástí funkce Pocket Recommendations.
Je-li tato funkce aktivována, pak podle Mozilly sbírá informace o tom, kolikrát se daný doporučený příběh zobrazí a zda jste s ním interagovali či nikoliv. Mozilla dodává, že kromě agregovaného celkového počtu zhlédnutí a kliknutí, jež obdrží daný příběh, o vás sponzoři žádná jiná data nedostanou.
Tento slib nemusí uklidnit každého, ale uspokojivé je alespoň fakt, že pokud s příběhy nechcete ztrácet čas, můžete je skrýt nebo úplně deaktivovat. V tomto případě prostě stačí zvolit menu nastavení pro nový panel a následně odškrtnout příslušnou položku.
Zdroj: Techspot.com