Na Facebook chodí denně 665 milionů aktivních uživatelů, a to je meziroční nárůst o 26%. Měsíční počet uživatelů přitom překročil miliardu a činí 1110 milionů. Kolik uživatelů chodí denně z mobilních zařízení zveřejněno nebylo, ale měsíční počet uživatelů dosáhl čísla 751 milionů, to představuje meziroční nárůst dokonce o 54%. Vývoj tak pokračuje v trendu, který jsme viděli již v závěrečném čtvrtletí roku 2012.
„Dosáhli jsme velkého pokroku v prvních několika málo měsících roku,“ komentoval výsledky Mark Zuckerberg, CEO Facebooku. Největší zásluhu na nárůstu mají příjmy z reklamy: ty činily 1,25 miliardy USD (tj. 85% příjmů) a nárůst v tomto segmentu činil dokonce 43%. Firma především nezanedbala nástup mobilních technologií a příjmy z mobilní reklamy činí celých 30% ze současného obratu firmy. Mobilní reklamu přitom Facebook přitom zprovoznil relativně pozdě - až v roce 2012.
Na přelomu roku dokonce došlo k situaci, že počet mobilních uživatelů přesáhl počet uživatelů přicházejících na stránky Facebooku ze stolních počítačů a z notebooků. Pro firmu představuje mobilní trh velkou výzvu a tímto směrem se bude zaměřovat i v roce 2013. Před nedávnem Facebook zveřejnil aplikaci Home, která je určena pro vybrané smartphony s operačním systémem Android a která přináší přístup k sociální síti na plochu telefonu (a tím také podporuje zobrazování mobilní reklamy). Home byl sice již stažen z Google Play 500.000krát, ovšem jeho hodnocení samotnými uživateli není příliš vysoké.
Vyjímečný obrat znamenal v minulém čtvrtletí čistý zisk 219 milionu USD. To znamená výnos jen 9 centů na akcii. Výsledek je tedy nižší, než očekávali analytici, kteří odhadovali výnos okolo 13 centů na akcii. Facebook vstoupil na burzu v květnu 2012 a jeho emise akcií byla přijata vlažně.
Zdroj: IDG News Service