V pátek pak Facebook potvrdil, že opravdu využívá čísla zadaná za účelem dvoufaktorového ověřování za účelem cílené inzerce, nicméně pokud dvoufaktorovou autentizaci využívat nebudete, nemusíte se ničeho obávat.
Citovaný portál se účastnil experimentu jednoho bezpečnostního experta, aby zjistil, zda na něj dokáže zacílit reklamu s využitím jeho telefonního čísla, a fungovalo to. Alan Mislove měl teorii, že Facebook pro cílení reklamy využívá „stínové informace.“ Což znamená jakákoliv data, která by měla být jen mezi vámi a Facebookem a jinam by se dostat neměla, jako je vaše telefonní číslo, které zadáváte kvůli dvoufaktorovému ověřování.
To neznamená, že Facebook tato čísla vynáší ven, jen že data získaná od zadavatelů inzerce porovná s kontaktními informacemi, které má k dispozici. Podle Misloveho teorie však k tomuto účelu využívá nejen kontaktní informace zadané v profilech, ale také soukromé bezpečnostní informace, a výše zmíněný experiment to podle všeho potvrdil.
V pátek pak portál TechCrunch potvrdil, že Facebook inzerci s využitím soukromých čísel opravdu cílí. Nepřímo to potvrdil mluvčí společnosti. Když se jej zeptali, zda pro cílenou reklamu využívají dvoufaktorová čísla, řekl:
„Používáme informace, které nám lidé poskytnou, pro nabídku lepšího, personalizovanějšího zážitku na Facebooku, včetně reklamy. Jasně říkáme, jak využíváme informace, které posbíráme, včetně kontaktních informací, které lidé nahrají nebo přidají do svých vlastních účtů. Spravovat a mazat kontaktní informace, které jste nahráli, můžete kdykoliv.“
Mluvčí zároveň naznačil, že jediným způsobem, jak se z tohoto typu cílení reklamy vymanit, je nepoužívat na Facebooku dvoufaktorové ověřování.
Je vysoce nepravděpodobné, že tato praxe bude pokračovat i poté, co vyšla na povrch. Protesty komunity bezpečnostních expertů a uživatelů budou nejspíš příliš hlasité, takže by nepřekvapilo, kdyby Facebook brzy oznámil, že od této praxe ustoupí.
Zdroj: Techspot.com