Pořád sice nejspíše nebude úplně v pořádku, budete-li na síť z práce zveřejňovat soukromé fotky z předchozího večera nebo video kočky, jak budí vaši choť, ovšem budete se tímto způsobem moci propojit se svým projektovým týmem nebo šéfem, právě se nacházejícím na služební cestě.
Po několika letech vývoje sociální sítě pro podnikové využití spustí Facebook 10. října službu Facebook at Work. Společnost již rozeslala pozvánky novinářům na oficiální představení v Londýně.
Nová snaha o získání zájmu firem, která přichází jak ve formě mobilní aplikace, tak desktopové služby, šla do pilotního testování v lednu 2015.
Nová služba má spolupracovníkům pomoci zůstat ve spojení a sdílet informace podobným způsobem, jako už činí s přáteli a rodinou na původním Facebooku. Facebook at Work uživatelům údajně umožní zakládat akce, skupiny, spolupracovat na projektech a posílat si navzájem zprávy.
Ačkoliv se analytici nemohou shodnout na tom, jak Facebook at Work bude přesně vypadat, obecně souhlasí s tím, že přesun do podnikové sféry může být složitější, než Facebook očekává.
Management firem bude například chtít vědět, zda opravdu neexistuje žádné propojení mezi pravděpodobně bezpečnější podnikovou sítí a původním, čistě sociálním Facebookem. Třeba že se nebudou příspěvky z jedné verze překlápět do druhé. Kromě toho chce mít vedení jistotu, že nová služba bude přínosem pro byznys a nebude to jen další místo, kde budou jeho zaměstnanci ztrácet čas.
Například Rob Enderle, analytik The Enderle Group, má zato, že jednou z častých chyb firem orientovaných na spotřebitele je předpoklad, že přechod do podnikového trhu je jednoduchý a lukrativní. Produkty pro spolupráci však podle něj představují pro IT více rizika než výhod. Přesto Enderle dodává, že jestliže chce být Facebook at Work úspěšný, musí být vnímán více jako nástroj pro spolupráci než jako pouhý komunikační nástroj.
Zdroj: CIO.com