Jeden z představitelů sociální sítě teď takové dohady opět popřel. PJ Vogt, který v USA uvádí technologický podcast Reply All, teď o těchto tvrzeních hovořil v nejnovější části svého pořadu, do níž volali lidé se svými vlastními příběhy o možném špehování ze strany Facebooku. To vedlo manažera společnosti pro reklamu Roba Goldmana až k následující reakci na Twitteru: „Ve Facebooku mám na starosti reklamní produkty. Váš mikrofon pro reklamu nepoužíváme – a nikdy jsme nepoužívali. To prostě není pravda.“
Tisíce lidí mají za to, že poté, co ve skutečném, tedy nevirtuálním světě hovořili o nějakém konkrétním tématu, v jejich „feedu“ na Facebooku se potom objevily příbuzné reklamy. Ačkoliv je sociální síť různých reklam plná, konspirátoři tvrdí, že dané konkrétní reklamy zahrnovaly stejné obskurní či specifické produkty, o kterých právě hovořili.
Facebook se svými schopnostmi nahrávání zvuku netají, jenže taková funkce je podle něj dostupná pouze uživatelům, kteří si ji výslovně aktivovali za účelem určení názvu písně nebo televizního programu, hrajících v jejich okolí. Jestliže je tato funkce aktivována, využívá mikrofon pouze 15 vteřin, a to ve chvíli, kdy daný uživatel píše aktualizaci svého statusu; podle společnosti nedochází k jeho zneužívání pro reklamní účely.
I pro takového giganta, jako je Facebook, by podobné chování bylo značně ohrožující, pokud by se provalilo, respektive se potvrdila pravost tvrzení uživatelů. Je však třeba mít na paměti, že Facebooku toho lidí „říkají“ více než dost sami a umělá inteligence k tomu dokáže připočítat vše, co jí prozradí všichni přátelé. Po analýze těchto dat se pak snadno může stát, že Facebook na daný produkt přijde úplně sám.
Zdroj: Techspot.com