Facebook at Work není jen další aplikace nebo služba od tvůrce největší světové mediální a komunikační platformy. Facebook s tímto novým nástrojem vstupuje na zcela nové hřiště – do podnikové sféry, která představuje trh se 3 miliardami uživatelů. Takový posun vyžaduje jiné schopnosti, posun prodejní strategie a odlišný obchodní model.
Práce na aplikaci Facebook at Work běží již přes rok. Její beta verzi v současné době testuje více než 300 podniků. Služba bude obecně dostupná v nadcházejících měsících. Zatím Facebook shromažďuje zpětnou vazbu od testerů, aby produkt před spuštěním co nejvíce zdokonalil.
Pro Facebook znamená nová služba orientaci na nový typ zákazníků, a to náročnějších. Řešit musel také personální zajištění tohoto projektu ambiciózního podnikového softwaru - najmout vývojáře s patřičnými zkušenostmi, sestavit globální obchodní tým, který rozumí velkým firemním zákazníkům a jejich potřebám, a vyškolit odborné konzultanty, kteří pomohou zákazníkům s implementací pro tisíce nebo desetitisíce uživatelů.
Tým aplikace Facebook at Work chce vytvořit podnikový software s pravidelným cyklem aktualizací a vylepšení. Cílem je také intuitivnost – aby uživatel nepotřeboval zaškolení a mohl Facebook at Work ihned používat.
Facebook hodlá nabídnout svoji podnikovou sociální síť zdarma, avšak později začne účtovat za podporu, analytické nástroje a integraci s dalšími podnikovými nástroji pro spolupráci jako Microsoft Azure, Office 365, Google Apps, Box, Dropbox atd.