WhatsApp patří se 450 miliony uživatelů měsíčně mezi největší služby, které umožňují posílat zprávy mezi mobilními telefony, z toho až 70% používá službu denně. Především v USA má silnou pozici, kde zdařile konkuruje mobilním operátorům. Mark Zuckerberg, CEO Facebooku, si myslí, že by jako noví majitelé mohli počet uživatelů posunout někam na hranici miliardy uživatelů. Smělým plánům odpovídá i horentní suma, kterou největší sociální síť za svou akvizi vydá. Za koupi firmy zaplatí Facebook 16 miliard USD, z toho ale pouze 4 miliardy bude v tvrdé měně. Zbylou část budou představovat akcie Facebooku a Facebook se navíc zavázal k akciovým opcím pro zakladatele a zaměstnance WhatsApp v hodnotě dalších 3 miliardy USD. Transakci musí ještě schválit regulátor.
Facebook o instantní komunikaci mezi uživateli velmi stojí. I když jeho sociální síť takovými nástroji disponuje, zatím jsou málo využívány. Akvizicí firmy WhatsApp hodlá Facebook v segmentu komunikace uživatelů v reálném čase posílit. I když hodlá Facebook začlenit WahtsApp do svého aplikačního ekosystému, značka služby zůstane, alespoň zatím.
Zbraň pro průnik do Číny?
Facebook je sice nejpopulárnější on-line aplikace na světě, ovšem v nejlidnatější zemi planety se k ní nepřipojíte. Čína blokuje řadu velkých světových serverů včetně Facebooku. Ten byl v Číně zastaven již před pěti lety. WhatsApp je (alespoň zatím) v zemi dostupný, i když má (opět zatím) málo uživatelů. Číňané mnohem více používají konkurenční aplikaci WeChat, místně nazývanou Weixin. WeChat/Weixin se neomezuje jen na instatntní komunikaci mezi mobily, ale zahrnuje také řadu zajímavých funkcí jako e-commerci, e-platby nebo hry. Facebook by mohl využít své know-how na rozšíření funkcionality WhatsApp a použít tuo aplikaci jako otevřená dvířka na na největší světový trh.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Facebook vrhne na trh další akcie
K prodeji se připojí i Mark Zuckerberg svými vlastními podíly. Příjmem z jejich prodeje chce zaplatit daně.
→ 77% českých firem nepoužívá Facebook pro firemní komunikaci
Vedle Facebooku zná česká byznys komunita nejvíce YouTube a Google+. Twitter aktivně používají pouze 2 % z nich.