Udržet krok s konkurencí je sice třeba, nicméně to nenahrazuje funkce, jež by Facebook mohl mít – a které by uživatelé nedostali nikde jinde.
„Facebook musí pochopit, jaké bude jeho ‚druhé dějství,‘“ řekl Zeus Kerravala, analytik ZK Ressearch, který dodává, že kopírování Snapchatu poukazuje na chybějící schopnost inovace samotného Facebooku. Jinak, řekl, nakonec „začne ztrácet uživatele – a jeho celková hodnota je spojena s velikostí komunity.“
Tento týden se k uživatelům Facebooku dostala nová aplikace fotoaparátu (v rámci aplikace jak pro iOS, tak pro Android), která je „nabitá desítkami efektů, jako jsou masky, rámečky a interaktivní filtry.“ Uživatelé se nyní mohou zabavovat (uvidíme, jak dlouho jim to vydrží) díky spolupráci Facebooku s významnými značkami. Dočkají se tak například masek z filmů Já, padouch 3, Strážci galaxie 2, Power Rangers, Šmoulové nebo Wonder Woman.
To ale není vše, co Facebook tento týden představil.
Další novinkou je funkcionalita s názvem Facebook Stories, která uživatelům umožňuje sdílení fotografií a videí na vrcholu svého newsfeedu. Je možné to brát jako vizuální sbírku.
Takové sbírky jsou dostupné jen po dobu 24 hodin a pak už se na zdi ani v newsfeedu uživatele nebudou nikdy zobrazovat, jestliže je tam sami nevložíte. Prostě zmizí.
To zní až podezřele jako Snapchat, chatovací aplikace, která je u mladších uživatelů populární díky tomu, že jim umožňuje posílat obrázky se zábavnými maskami, jakož i obrázky a videa, které mají schopnost autodestrukce a po nějaké době se tedy samy zničí.
Facebook však má posledních pár let s udržením mladších uživatelů problém. Kopírování prvků Snapchatu by mu tak, jak doufá, mohlo pomoci nalákat teenagery a mladší dvacátníky.
Problémem však je to, že mladší uživatelé již tyto funkce mají – dostali je totiž s aplikací, na kterou jsou již zvyklí. Nepředpokládá se tedy, že by přidání těchto prvků do Facebooku mělo nějaký výrazný pozitivní vliv na stahování jeho aplikace.
„Facebook je součástí segmentu, který vyžaduje neustálé inovace a přetváření,“ říká Jeff Kagan, nezávislý odvětvový analytik. „Bez toho nedosáhne Facebook žádného růstu. Tečka… Některé funkce ze Snapchatu mu sice mohou pomoci znovu rozdmýchat oheň, ale je potřeba, aby do něj nepřestávali přikládat.“
Analytici uvažují, zda se Facebook ve věku 13 let nedostává do krize středního věku. Na tuto a další otázky by mohly odpovědět funkcionality, které sociální síť uvede příště.
Zdroj: CIO.com