Dva roky po akvizici Facebookem mění aplikace WhatsApp zásady ochrany soukromí. Nově bude sdílet více informací o uživatelích s mateřskou společností.
(Zatím) nehrozí, že by se zprávy z WhatsAppu objevovaly v časové ose na Facebooku nebo že by kontaktům ve WhatsApp přicházely vaše nové statusy. V pozadí však bude probíhat čilejší výměna informací kvůli lepšímu cílení reklamy.
WhatsApp se přitom dlouho profiloval jako strážce soukromí svých uživatelů.
Změny také údajně zlepší komunikaci mezi uživateli a firmami. Ve všech příkladech, které WhatsApp uvádí ve svém blogu, ale komunikaci obstarávají jednostranně firmy – mluví, ale nenaslouchají. Prý ale budou mít uživatelé možnost se z takové komunikace odhlásit.
Hlavní změnou je, že WhatsApp předá Facebooku telefonní číslo, takže druhý jmenovaný bude moci propojit oba účty stejného uživatele a získá více informací, na jejichž základě bude navrhovat nové přátele a cílit reklamu.
Zatím stále platí, že zprávy zasílané prostřednictvím aplikace WhatsApp jsou celou cestu šifrované a přečíst je může pouze stanovený příjemce, což se však může změnit pod tlakem některých evropských zemí, které požadují zadní vrátka pro orgány činné v trestním řízení.