Podle průzkumu společnosti Cisco mají uživatelé broadbandu v západní Evropě větší zájem používat službu mobilního přístupu k domácí zábavě než jejich američtí kolegové.
Zatímco v Evropě by službu, která by lidem umožnila přístup k domácí zábavě kdekoli a kdykoli, mělo zájem využívat 90 procent uživatelů broadbandu, ve Spojených státech amerických to bylo jen 77 procent. Okolo 42 procent evropských uživatelů by navíc bylo za obdobnou službu ochotno platit až 3,5 EUR měsíčně, zatím však mají potíže nalézt správné řešení, které by bylo jednoduché, rychle instalovatelné a spolehlivé.
Tyto výsledky vyplynuly z průzkumu divize Internet Business Solutions Group (IBSG) společnosti Cisco, který společnost realizovala mezi 1500 uživateli širokopásmového připojení ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii, a do kterého tuto zatím hypotetickou službu vložila jako součást širší nabídky. Služba standardu Connected Life by uživatelům umožňovala ukládat, spravovat a využívat domácího digitálního mediálního obsahu prostřednictvím jakéhokoliv zařízení, a to kdekoli a kdykoli. Mediální obsah by přitom zahrnoval jak televizi, tak i film, hudbu, digitální fotoalba, video, kalendář nebo adresář.
O obdobném konceptu se teoreticky diskutuje už více jak deset let, zrealizovaný průzkum však dokazuje, že dopadem nových technologií se chování a přání zákazníků začínají měnit, a tomu se musí přizpůsobit i trh. Nejenže 90 procent uživatelů broadbandu rádo používá moderní technologie, jako jsou mobilní telefony, osobní počítače nebo MP3 přehrávače, ale 43 procent z nich navíc uvádí, že jim technologie umožňuje žít vlastním životním stylem, a 52 procent je přesvědčeno, že jsou díky technologiím produktivnější a organizovanější.
V souvislosti s tím, že respondenti tráví podle průzkumu více než 4 hodiny denně v pohybu mimo kancelář či domov, stále více oceňují nové možnosti komunikace, využívání digitální formy zábavy nebo přístupu k elektronicky uloženým informacím. Pro 56 procent dotázaných je nejdůležitější spolupráce kdekoli a kdykoli, z čehož vyplývá, že chtějí být neustále spojení s rodinou a přáteli. Například 78 procent respondentů se přiznalo, že kontrolují svůj e-mail kdykoliv je to možné.
"Je více než zřejmě, že způsob života a zábavy Evropanů se mění. Jako pracovní nástroje používají notebooky, kapesní počítače i mobilní telefony, poslouchají hudbu z MP3 přehrávačů, využívají bezdrátová připojení v restauracích," řekl Simon Aspinall, výkonný ředitel divize Internet Business Solutions Group společnosti Cisco. "Evropané zároveň tyto pokročilé technologie a nové mediální aplikace přijímají rychleji než spotřebitelé v USA," dodal Aspinall.
Podle průzkumu se koncoví uživatelé při získávání videa pro zábavu stále nejvíce spoléhají na internet. Průměrný uživatel broadbandu v západní Evropě dnes tráví na internetu průměrně 21 hodin týdně, zatímco sledováním televize stráví v průměru jen 11 hodin týdně. Za poslední měsíc si stáhlo nebo vidělo video z internetu 69 procent respondentů. Přestože dnes patří sledování videa stále mezi domácí záležitosti i v případě, že jde o video z internetu, průzkum poukazuje na rostoucí využívání mobilního videa. Okolo 12 procent uživatelů broadbandu sleduje televizi nebo video vždy a všude, kde je to možné, a 23 procent dotázaných zvolilo video i za obsah, ke kterému chtějí mít v budoucnu co možná největší přístup i mimo domov.
"Jsme přesvědčení o tom, že důležitost videa bude nadále růst a lidé budou přicházet s novými způsoby jeho využití, editování nebo dokonce interakce s ním. Přestože už se v praxi takřka veškerý obsah stává dostupný a ovladatelný prostřednictvím více koncových zařízení, uživatelé budou do budoucna očekávat i řešení plnohodnotného připojení, v kterém bude vše komunikovat se vším," řekl Scott A. Puopolo, viceprezident a ředitel divize Internet Business Solutions Group společnosti Cisco.
Průzkum rovněž poskytuje základní obraz o současném přístupu uživatelů broadbandu v západní Evropě k technologiím a o jejich životním stylu. Většina z nich je například ochotná akceptovat reklamu jako cenu za službu standardu Connected Life. Při použití různých modelů stanovení ceny založených na poplatcích nebo reklamě víc jak 70 procent respondentů uvedlo, že by jako způsob snížení měsíčních nákladů přijali reklamu jako součást placené služby. Okolo 32 procent respondentů sdílí obrázky nebo video i ze svých mobilních telefonů, 27 procent jich využívá přístupu na internet prostřednictvím mobilního telefonu, 41 procent poslouchá online hudbu a 32 procent píše blogy nebo vytváří obsah na stránce online komunit.