Silný rozvoj vietnamských potravinových večerek a řady jiných maloobchodních prodejen stály za dynamickou expanzí společnosti Tamda Foods, která se z pražské cash & carry prodejny postupně vypracovala na etablovaný velkoobchod s e-shopem a logistickou službou nabízející více než 30 tisíc položek zboží. Spolu s tím přirozeně vyvstala potřeba rychleji a efektivněji řešit i veškeré procesy kolem zpracování dokladů a toku zboží.
„Tím, jak jsme postupně rozšiřovali sortiment, rostla také náročnost skladových procesů pro naše zaměstnance. Především příjem zboží byl pro nás velmi časově náročný. Například v rámci dodavatele Nestlé, který nám dodává velké množství položek na heterogenních paletách, trvalo naskladnění 3 až 4 hodiny,“ komentuje výchozí stav Le Hai Anh, který v Tamda Foods proces elektronizace manažersky zastřešoval. „Zkusit využít EDI komunikaci napadlo mého kolegu z obchodu, který byl v kontaktu s klíčovými dodavateli, kteří již často EDI používají a svých zákazníků se na možnost propojení ptají. Ti nám také doporučili jako partnera projektu CCV Informační systémy. Prosadit EDI u nás pak nebylo složité, protože jsme společnost nakloněná nasazení moderních technologií.“
Rychlé propojení s klíčovými dodavateli
Zapojení dodavatelů do EDI (Electronic Data Interchange) značně zjednodušoval fakt, že pro hlavní dodavatele Tamda Foods je elektronická výměna dokladů již samozřejmostí. Celý počáteční proces, trvající čtyři měsíce, zahrnoval přípravu interního informačního systému a testovací provoz.
Prvním zapojeným partnerem byla společnost Henkel, následně bylo zapojeno dalších sedm klíčových dodavatelů, jejichž prostřednictvím bylo ověřeno bezchybné nastavení a fungování EDI procesů a umožnilo vyhodnocení přínosů. Následuje propojení s další stovkou partnerů, z nichž je více než polovina z České republiky a třetina z ostatních evropských zemí.
Měřitelné přínosy a rychlá návratnost řešení
Očekávaná návratnost zavedení EDI a pozitivní zpětná vazba od klíčových dodavatelů hrály podstatnou roli již při výběru řešení. Skutečnost však nakonec ještě předčila očekávání: „Díky využití avíza o dodání (DESADV) s SSCC kódy jsme několikanásobně zrychlili a zefektivnili příjem zboží. Celou zásilku z výše zmíněného Nestlé jsme tak nyní schopni naskladnit v řádu minut,“ říká Le Hai Anh, a dodává: „Sekundárním přínosem je pro logistiku možnost lepšího plánování příjmu na sklad. Avízo o dodání nám totiž přijde ještě před samotnou dodávkou a můžeme se tedy na tento příjem lépe připravit, nachystat si místo ve skladu, případně přesměrovat dodávku na jiný sklad a podobně.“