Dropbox se již dlouho těší značné oblibě jako cloudová služba pro ukládání a synchronizaci souborů. Tento týden firma oznámila, že dosáhla významného mezníku - 500 milionů registrovaných uživatelů.
Zveřejněné číslo má však jen malou vypovídací schopnost. Například není zřejmé, zda se jedná o 500 milionů registrovaných účtů, nebo o počet osob, přičemž jedna osoba může využívat účtů více. Firma ani nesdělila, kolik z těchto účtů je skutečně aktivních.
Dropbox uvedl, že má 150.000 platících firemních zákazníků – což je stejné číslo, jaké zveřejnil na konferenci loni v listopadu. V pondělním oznámení však tvrdí, že mu čtvrtletně přibývá 25.000 platících firemních zákazníků, což by znamenalo, že by jich k dnešnímu dni měl mít přes 175.000.
Poslední údaj je obzvlášť důležitý, protože obchodní výsledky Dropboxu závisí na přesvědčování podniků k využívání jeho služeb k ukládání interních dokumentů a k týmové spolupráci.
Dropbox tvrdí, že jeho služby jsou využívány v 8 milionech firem, ve většině případů bez oficiálního schválení, tedy v rámci tzv. stínového IT. Vzkaz Dropboxu manažerům IT je prostý: pro zaměstnance se můžete stát „hrdiny“ tím, že jim umožníte v práci využívat stejné nástroje, na jaké jsou zvyklí ze svých domácích počítačů. Placené služby Dropbox Business nebo Enterprise navíc podnikům umožní stanovit pro ukládání a sdílení dokumentů pravidla.
Dropboxu se poměrně daří získávat nové platící firemní zákazníky, mez nimiž nechybí ani zvučná jména jako News Corp., Intuit nebo Expedia. Čelí však ostré konkurenci ze strany hrázů jako Microsoft, Google nebo Box. Pracuje proto mimo jiné na vylepšeních své služby, která uvítají především podniky.