;

Do roku 2020 bude mít každá desátá americká domácnost vlastního robota

4. 1. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: (c) petrovich12 - Fotolia.com
Podle nové výzkumné studie v následujících čtyřech letech prudce vzroste počet domácích robotů, především menších a jednoúčelových. Nástupu složitějších a výkonnějších autonomních strojů bude stát v cestě především problém získání dostatečné důvěry uživatelů.

Ještě nemáte domácího robota? Možná se to v příštích letech změní. Podle nejnovější výzkumné studie společnosti Juniper Research bude mít nejméně jedna z deseti amerických domácností vlastního robota. Pro srovnání, v loňském roce připadal jeden robot na 25 domácností.

V prvních letech masivnějšího nástupu robotů se zatím se nebude jednat o všestranné služebníky ve smyslu služek, kuchařů či zahradníků, ale první roboty budou především jednoúčelová zařízení typu automatických sekaček a vysavačů.

Hotely a podniky sice začínají využívat roboty jako lokaje nebo průvodce, avšak většina lidí si domů pořídí jednodušší stroje jako iRobot Roomba.

Analytici společnosti Juniper Research přirovnávají vzestup spotřebitelské robotiky k rozmachu osobních počítačů na konci 70. let minulého století. V poslední době se na robotiku zaměřil rizikový i podnikový kapitál. Investoři pochopili, že dochází ke změně paradigmatu ve způsobu využití strojů a interakce s nimi.

Zavádění složitějších a schopnějších robotů do domácností bude vyžadovat významný pokrok ve vývoji technologií a zároveň pokles cen. Další závažnou otázkou je důvěra spotřebitelů.

ICTS24

Jakmile se na trhu objeví větší, šikovnější a silnější roboty, budou muset získat důvěru lidí, pro něž budou pracovat. Uživatelé budou muset mít vysokou míru jistoty, že jim robot neublíží nebo neponičí majetek. Podle analytiků bude získání dostatečné důvěry jednou z největších překážek rozvoje spotřebitelské robotiky.

Zdroj: IDG News Service