;

10 tipů z managementu online reputace pro zájemce o práci - 4. díl

14. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © k-artz - Fotolia.com
Je pravděpodobné, že se řadíte k těm, kteří disponují potenciálně kompromitujícími fotografiemi na Facebooku, profesionálně nevhodnými tweety či plně veřejně zpřístupněným profilem na LinkedIn. Nebo o vás někdo na internetu „jenom“ píše ve špatném světle.

První díl článku je k dispozici zde

Druhý díl článku je k dispozici zde

Třetí díl článku je k dispozici zde

Nedopusťte, aby se tyto záznamy vymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak hladce probíhající proces pracovního pohovoru. Využijte následujících deset tipů pro pozitivní ovlivnění výsledků vyhledávání vašich osobních informací na Googlu, díky čemuž možná nepřijdete o vysněnou pracovní pozici.

8. Vytvořte si osobní stránky či blog a naveďte na něj váš nejlepší obsah

Kromě účtů na sociálních sítích si vytvořte i komplexní webovou stránku, která je celá o vás – o tom, čeho jste dosáhli, o vašich osobních zájmech a profesionálním zázemí. Na stránku umístěte i odkazy na další pozitivní webový odkaz týkající se vaší osoby.

WordPress a Blogger jsou bezplatné systémy pro správu obsahu, které se jednoduše používají a umožní vám docela rychle vytvářet a publikovat webový obsah. Vzhledem k tomu, že jsou tyto portály vlastněné společností Google, mají tendenci vyskytovat se na prvních místech výsledků vyhledávání.

Abyste mohli začít identifikovat sociální sítě a dostupné URL s vaším jménem, běžte na KnowEm. V základu bezplatná služba vám pomůže rychle nalézt takové adresy v rámci webu.

9. Zvládejte negativní záležitosti s hlavou nahoře

Zůstává na webu i přes všechnu snahu informace, kterou nemůžete ovlivnit? Třeba článek v novinách o vašem zatčení nebo soudu? Pokud tomu tak je, neignorujte to – buďte si jisti, že to váš potenciální zaměstnavatel už viděl. Ve vašem pracovním pohovoru buďte k tomuto tématu otevření, a jestliže byla například obvinění stažena, vložte odkaz na tuto informaci na vaše stránky.

ICTS24

Pokud je však negativní obsah pohřben hluboko na druhé nebo třetí stránce, nevynášejte ho na světlo – potenciální zaměstnavatel ho ještě nemusel vidět. Na druhou stranu si připravte upřímné a promyšlené vysvětlení, pokud budete na toto téma tázáni.

10. Optimalizujte vaše obrázky.

Vyhledávání obrázků na Googlu je stále populárnější, a to i v případě, že někdo hledá kandidáta na práci. Vždy se tedy ujistěte, že obrázky, které umísťujete online, jsou doplněné vaším jménem. Napište vaše jméno do názvu souboru, HTML tagu i popisu obrázku. Tyto tři kroky vám pomohou k tomu, aby se komukoliv při vyhledávání vašeho jména v Google Images zobrazovaly přesně ty obrázky, které chcete.