Smyslem aplikace Salesforce pro Outlook je umožnit uživatelům z prostředí Outlook a Office 365 přístup ke kontaktům, zákaznickým účtům, potenciálním a rozpracovaným obchodním případům a uživatelům v systému Salesforce.com. Pokud tedy například obchodník obdrží e-mail od zákazníka, může si zobrazit veškeré související informace, aniž by musel opouštět Outlook.
Nová aplikace je k dispozici zdarma všem, kdo mají předplacenou verzi Salesforce Enterprise Edition nebo vyšší. Běží kompletně v cloudu a nevyžaduje instalaci žádného softwaru do počítače. Spolupracuje s Outlook 2013, Office 365, Outlook pro Mac a webovou aplikací Outlook (OWA).
„Produktivita a efektivita je vždy na prvním místě,“ říká Denis Pombriant, ředitel výzkumné společnosti Beagle Research Group. „Někteří obchodníci nejradši zůstávají v Outlooku, kde mají své e-maily, takže zpřístupnění dat ze Salesforce je pro ně významným přínosem.
Ačkoli si Microsoft a Salesforce navzájem v oblasti CRM konkurují – prvně jmenovaná společnost zde nabízí svoje řešení Dynamics – cílem jejich partnerství je integrace, jakou požadují jejich zákazníci. Mezi další vyvíjené produkty patří mobilní aplikace Salesforce1 pro zařízení s operačním systémem Windows a propojení mezi softwarem Salesforce a nástroji Microsoft Excel a Power BI.