Aplikace „nového IT“ zdůrazňují začlenění
Mluvčí McKinsey nicméně určili kategorii aplikací, pro něž je cloud spouštěčem. Tyto aplikace navíc (na rozdíl od transakčních systémů) nabízejí významné příležitosti pro progres.
Pojmem, který McKinsey pro tyto aplikace použili, je „nové IT“. Rozdíl mezi tradičním IT a novým IT pak může být vykreslen následovně:
-
Staré IT: Automatizace práce, produktivita jednotlivých pracovníků a výpočty na ne-lidské škále, jako je digitalizace záznamů.
-
Nové IT: Transformace business modelů, růst týmové a korporátní produky a pouze digitální produkty.
Přestože může nové IT na první pohled vypadat jako spíše měkké, nabídli řečníci několik příkladů: cross-selling Amazonu (transformace business modelu), týmy Deloitte využívající pro spoluprácí Yammer a Google AdWords, které jsou nabízeny jako digitální produkt.
Běžným termínem nového IT jsou „systémy začlenění“. Tento termín zachycuje digitální, sociální a rozšířenou povahu nových IT aplikací. Příslibem nového IT do budoucna je hlubší zapojení zákazníků pro identifikaci a implementaci inovativních příležitostí a zvýšení finančního výkonu. Toto jsou oblasti, na nichž mají velký zájem výkonní ředitelé, kteří berou cloud jako prostředek pro jejich dosažení.
Na rozdíl od cloudu pro staré IT, kde byly primární výhodou určitým způsobem snížené náklady, berou ředitelé cloud pro nové IT jako prostředek pro zvýšení flexibility firmy a nabídku elastické kapacity. Pro ředitele jsou nyní snížené náklady v jejich žebříčku výhod cloudu až na třetím místě.
Co se stane se starým IT, až přijde to nové?
Zádrhelem pro CIO je to, že jejich šéfové nevěří tomu, že by současné IT organizace opravdu dokázaly implementovat nové IT, Budou se pro infrastrukturu spoléhat na veřejný cloud. A co je ještě horší (z pohledu CIO), ředitelé mohou vytvořit jinou, paralelní, organizaci, nezatíženou zodpovědností původních prostředí a nezúčastněnou v tradičních procesech a postupech.
Řečníci z McKinsey nastínili pozoruhodnou vizi. Staré IT využívají cloud, aby dosáhly postupného nárůstu efektivity v kontextu zavedených praktik, zatímco ředitelé se ženou za novým IT, které by vytvořilo nové obchodní nabídky a implementovalo hlubší vztahy se zákazníky – a to vše bez dosavadní IT organizace.
Fakt, že by šéfové mohli zvažovat vytvoření zvláštní, paralelní IT organizace, nám říká něco o velké nespokojenosti s IT tak, jak je aktuálně realizováno. Nicméně tato perspektiva svým způsobem vysvětluje strmý růst AWS, vznik stínového iT a fakt, že se na scéně objevil nový typ kupujícího cloudu.
Neušíme, jak rozšířený je fenomén, který představitelé McKinsey popsali, a je nemožné předpovědět, jak se vše bude dál odvíjet. Je však bez debat, že staré IT je v obležení. Je ohroženo on-demand službami a netrpělivostí ředitelů pod tlakem lepších finančních výsledků a snahou o to, dostat na trh nové produkty. Jednu věc však lze předpovědět zcela bezpečně: cloud bude vypadat zcela odlišně od běžné vize IT, rychlejší podpory služeb.
Zdroj: IDG News Service