121 dní a dále: Poskytování [služeb] ukončeno (Deprovisioned)
Jakmile nastane den 121, je předplatné Office 365 nejen zrušeno, ale je skutečně zrušeno.
Nikdo – a to platí i pro administrátory – po tomto datu nemá přístup ke službám ani aplikacím, takže zálohovat data zaměstnanců je nemožné.
Ve skutečnosti začne Microsoft počínaje tímto dnem mazat data spojená s daným předplatným ze svých serverů. Firma neposkytuje žádný časový limit, kdy by mělo být mazání ukončeno, s tvrzením, že „trvalé smazání dat můžete očekávat v rozumném časovém horizontu po uplynutí 120 dní.“ Podniky, které chtějí, aby jejich data byla co nejdříve smazána, mohou zavolat na podporu a požádat o urychlené ukončení poskytování služeb. Microsoft následně vydá kód, který IT oddělení zadá do administračního portálu. Microsoft následně smaže veškerá zbývající data, dokumenty a e-mailové schránky. Urychlené ukončení poskytování služeb podle Microsoftu „zajišťuje smazání vašich uživatelských dat do tří dnů.“
V tomto období už globální či účetní administrátoři nejsou schopni obnovit předplatné – a tedy získat přístup k datům a aplikacím Office v cloudu. Pokud tedy daná firma bude chtít i nadále používat Office, musí si zakoupit nové licence, a to buďto předplatného Office 365 nebo samostatných, trvalých licencí Office 2019.
Obnovení předplatného
Ačkoliv vám může připadat nemožné, že někomu unikne zpráva o brzkém vypršení předplatného Office 365 – jak se ono datum přibližuje, bombarduje Microsoft svoje zákazníky záplavou e-mailů a varování se zobrazuje i v administračním portálu – mohou existovat případy, kdy to prostě nevyjde.
Opětovná aktivace předplatného v režimu Expired nebo Disabled je možná přímo v menu administračního centra.
Zdroj: Computerworld.com