Společnost Ericsson představila svoji zprávu Towards a 5G consumer future (Směrem ke spotřebitelům v 5G budoucnosti), která z pohledu spotřebitelů i telekomunikačního průmyslu pojednává o šesti výzvách spotřebitelů, v jejichž souladu musí operátoři jednat, aby vybudovali základ pro zavedení technologie 5G. Tato zpráva, která je dosud největší studií spotřebitelských očekávání od technologií 5G, představuje názory 800 milionů uživatelů chytrých telefonů na celém světě.
1. Poskytněte nám jednoduchý nákup
Spotřebitelé vnímají telekomunikační trh jako příliš složitý. V důsledku toho, že šest z deseti uživatelů chytrých telefonů zápasí se složitostí mobilních datových paušálů, existuje značný nesoulad mezi tím, co uživatelé kupují a tím, co používají. Pouze tři z deseti uživatelů chytrých telefonů jsou spokojeni se způsobem, jakým jejich operátor prezentuje paušály na internetu, orientace v digitální nabídce telekomunikací není jednoduchá.
2. Nabídněte nám pocit nekonečna
Spotřebitelé nepočítají s neomezenými datovými paušály, ale hledají pocit neomezenosti. Hlavním důvodem nákupu neomezených datových paušálů je dobrý pocit, a ne skutečné použití. Spotřebitelé vyzývají operátory, aby přezkoumali alternativní způsoby, jak tento pocit svobody nabídnout.
3. Pracujte s daty jako s menu
Průměrnému uživateli chytrého telefonu ročně zůstává 31 gigabajtů nevyužitých mobilních datových služeb, což by stačilo na 65 hodin videohovorů, 517 hodin streamování hudby anebo sledování šesti sérií televizního programu jako je Hra o trůny. Za celý život spotřebitele tak počet jím nevyužitých dat dosáhne v průměru až 1,5 terabajtu. Dva z pěti spotřebitelů by tento přebytek rádi použili jako položku v menu a očekávají, že nevyužité gigabajty budou moci ušetřit, prodat nebo darovat.
4. Nabídněte nám více než jen balíky dat
Spotřebitelé považují rychlejší širokopásmové připojení a spravedlivé datové paušály za důležitější něž datové balíčky, které v současnosti na trhu dominují. Balíčky video obsahu a inovativní datové paušály sehrávají stále větší úlohu při volbě operátora a služeb, a tak spotřebitelé od operátorů žádají, aby datové paušály inovovali, rozvíjeli a personalizovali.
5. Dejte nám víc s 5G
Na rozdíl od přesvědčení, že spotřebitelé se o technologii 5G nezajímají, celosvětově se myšlenka o 5G službách líbí 76 procentům uživatelů chytrých telefonů; 44 procent uživatelů je navíc ochotno za 5G zaplatit. Spotřebitelé očekávají, že většina služeb typu 5G se v průběhu 3 až 4 let od spuštění stane masovými a více jak 50 % spotřebitelů očekává, že služby obohacené o 5G bude využívat nejdéle do dvou let od jejich uvedení do provozu.
Více jak třetina spotřebitelů očekává, že technologie 5G nabídne více než jen rychlost, pokrytí a nižší ceny, ale například i taková zlepšení, jakými jsou delší životnost baterie a možnost připojení zařízení ze světa internetu věcí (IoT). Spotřebitelé také předpokládají konec plateb za spotřebované gigabajty, namísto které očekávají poplatek za každou 5G službu anebo připojené zařízení.
6. Informujte nás čestně a pravdivě
V rámci příprav na budoucnost 5G spotřebitelé vyzývají operátory, aby se vyhnuli nepodloženým marketingovým sloganům a namísto toho se soustředili na skutečné zkušenosti se sítěmi a prezentovali svoje služby čestněji. Ze správy vyplývá, že pouze čtyři procenta spotřebitelů důvěřují reklamám operátorů a jejich statistickým údajům o výkonnosti sítí.