;

CIO nacházejí velké výhody v přechodu k designu zaměřenému na člověka

3. 1. 2023
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Design zaměřený na člověka pomáhá IT organizacím vyvíjet vysoce hodnotné produkty a služby rychleji a efektivněji z hlediska nákladů tím, že se přiblíží k ideálu už při prvním dodání.

Save the Children chce jako servisní organizace znát dopad svých programů.

A informace, které potřebuje k tomuto úsudku shromáždit, se liší od údajů obvykle shromažďovaných reportovacím softwarem, říká Sarah Angel-Johnsonová, CIO a viceprezidentka obchodních a technologických řešení britské nevládní organizace.

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z CIO Business Worldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Použití tradičních opatření kolem výstupů projektu neposloužilo ani pracovníkům, ani dětem, kterým pomáhají, tak, jak organizace chtěla. Angel-Johnson a její IT tým tedy přeformulovali své myšlení a čerpali z principů designu zaměřeného na člověka. Vytvářejí persony, včetně té, která zastupuje děti, a zvažují scénáře ze svých perspektiv a ptají se: „Co potřebují?“

„Změnilo to způsob, jakým přistupujeme k technologiím a datům,“ říká Angel-Johnsonová.

Angel-Johnsonová, sama praktikující design zaměřený na člověka, říká, že tuto disciplínu začala kultivovat ve svém technologickém týmu brzy poté, co do neziskové organizace v roce 2020 vstoupila, a věřila, že konvenční IT často míjelo cíl v tom, co přináší.

„Můj pohled na techniku je takový, že je to ‚jak‘ a často nám chybí ‚kdo‘,“ říká. „Každý si chce osvojit technologii, aniž by se zeptal: ‚Kdo ji bude používat?‘“

Přirovnává tento přístup k tomu, aby se nejprve vyrobil motor automobilu, aniž by se zvážilo, co řidič od motoru skutečně potřebuje. „Ve většině organizací, které jsem viděla, začínáme s technologií a to je špatné místo, kde začít. Musíme to otočit,“ dodává.

Design zaměřený na člověka na vzestupu

Angel-Johnsonová popisuje design zaměřený na člověka (human-centered design) jako „myšlenku, která staví lidi do centra jakékoli práce; jde o empatii s lidmi.“

Ale ona a další poznamenávají, že design zaměřený na člověka je také disciplínou, která do procesu vytváření produktu nebo služby přináší specifické dovednosti a techniky.

Vítězové soutěže Případová studie 2022 Přečtěte si také:

Vítězové soutěže Případová studie 2022

Technologické týmy vytvářejí lepší a robustnější produkty a služby, když skutečně rozumí jednotlivcům, jejich potřebám a jejich cestám, říká Angel-Johnsonová.

„Zjistila jsem, že mé výsledky jsou robustnější. Jsou blíže tomu, co je skutečně potřeba, a já mám vyšší návratnost,“ říká a dodává, že využití principů designu zaměřeného na člověka také pomáhá technologickým týmům dodávat rychleji a s nižšími náklady – většinou proto, že se blíží ideálu už při své první dodávce.

ICTS24

Toto zaměření na jednotlivce – lidský prvek – se neděje náhodou, ale záměrně.

Angel-Johnsonová zavedla designový přístup zaměřený na člověka jako součást své celkové transformační agendy a své digitální a datové globální strategie. Vytvořila týmy, které zahrnovaly odborníky v oblasti designu zaměřeného na člověka (nové zaměstnance i kvalifikované zaměstnance), kteří „soucítí s uživateli“ a spolupracují s produktovými manažery a softwarovými profesionály pomocí principů agilního vývoje, aby proměnili nápady ve skutečnost.