;

CIO musejí zavést BYOD, aby přilákali generaci Y

15. 4. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © pressmaster - Fotolia.com
V Silicon Valley se nedávno objevily fámy o tom, že fenomén BYOD již pomalu ztrácí na síle. CIO, kteří by si mysleli, že tuto vývojovou etapu informačních technologií mohou s klidnou duší přeskočit, však riskují ztrátu loajality u nesmírně důležité a neustále rostoucí složky pracovní síly každé organizace: takzvané generace třetího tisíciletí, známé rovněž jako generace Y.

Podle nové zprávy společnosti CompTIA míří BYOD na pracovišti nejčastěji právě na mladší segment zaměstnanců. Téměř dvě třetiny zástupců generace Y používají v práci osobní zařízení, přičemž u trochu starších zaměstnanců (které je v českém kontextu možno označit jako „Husákovy děti“) je to pouze třetina. Šest z deseti zaměstnanců po dvacítce nebo po třicítce někdy používalo své osobní zařízení nebo aplikaci pro práci.

„Pokud budeme uvažovat z nadhledu, existuje téměř vyrovnaný poměr zaměstnanců, kteří používají osobní technologie v práci, a těch, kteří je nepoužívají,“ udává zpráva CompTIA a pokračuje: „Pokud se však blíže podíváme na demografické analýzy, pak není pochyb o tom, že je tato praxe běžnější a podle všeho i více ceněná u mladších zaměstnanců.“ Je jisté, že generace Y vyžaduje po svých zaměstnavatelích, aby podporovali BYOD, a CIO by raději měli vyhovět jejich potřebám. Technologické společnosti v Silicon Valley již dnes bojují prakticky o každého zástupce „generace Y“.

K jejich nalákání využívají technologickou flexibilitu, jako je BYOD, a další výhody. V srpnu letošního roku se celá řada významných manažerů setkala na akci Commonwealth Clubu v San Francisku, aby zde diskutovala o budoucnosti pracovišť. Řeč byla zejména o generaci Y a jejích preferencích technologií pro práci a zábavu. „Zatímco generace X ovládá technologie, generace Y je na nich doslova závislá,“ řekl nedávno lidem shromážděným v Commonwealth Clubu Rowan Trollope, viceprezident a generální manažer skupiny technologií pro spolupráci ve společnosti Cisco.

Zprávy několika výzkumných agentur jasně poukazují na obrovský význam technologií pro generaci Y:

  • Podle eMarketeru 43 procent lidí mezi 18 a 24 lety tvrdí, že textová komunikace je stejně smysluplná jako reálná konverzace s někým po telefonu.
  • 40 procent členů generace Y si myslí, že blogování o problémech na pracovišti je přípustné a žádoucí, přičemž u lidí o generaci starších je to 28 procent. Vyplývá to z informací Iconoculture, společnosti zaměřující se na výzkum trhu, která cílí na spotřebitelské trendy.
  • 24 procent představitelů generace Y tvrdí, že jejich jedinečnost spočívá v používání technologií – tato informace je založena na výsledcích z Pew Research.
  • 74 procent zástupců generace Y vloni použilo smartphone nebo tablet pro pracovní účely, naproti tomu u lidí o generaci starších to podle CompTIA bylo jen 37 procent.

Na frontě sociálních médií pak podle studie společnosti CompTIA používá 39 procent lidí nad 20 let a 36 procent lidí nad třicet pro práci a osobní účely Facebook. Pro srovnání: pro práci i osobní účely využívá Facebook jen každý pátý člen generace starší. Generace X i Y shodně věří, že znalosti v oblasti sociálních médií se stávají důležitými pro práci, ale pouze generace Y očekává neomezený přístup k sociálním médiím na pracovišti. CIO podle všeho budou hrát důležitou roli při získávání talentů z generace Y do společností. CompTIA totiž zjistila, že tři ze čtyř mužů mezi 20 a 49 lety považují úroveň technologických znalostí a zázemí potenciálního zaměstnavatele za významný faktor, který by je mohl přesvědčit o tom, aby zde chtěli pracovat.

To znamená, že CIO budou muset začít poukazovat na technologickou pokrokovost své společnosti, aby generaci Y nalákali – a v tom jim může pomoci BYOD. Nejenže generace Y spoléhá na technologie, ale často také vnímá neohrabaná a zastaralá zařízení poskytnutá společností jako neadekvátní nástroj pro práci. BYOD je tak pro ně jedinou možností, jak využívat technologii podle vlastního výběru.

ICTS24

Jinými slovy: dvě třetiny zástupců generace Y podle výzkumu CompTIA ohodnotily své znalosti technologií jako „nadprůměrné“ či „na vysoké úrovni“, a CIO se tak budou muset rychle naučit uspokojovat i tento náročný typ interního klienta.

Čtěte také:
→ Více než polovina mladých zaměstnanců je ochotna porušit firemní bezpečnostní politiku
Mladí odmítají zákazy zaměstnavatelů používat pro práci vlastní zařízení a trendové technologie včetně chytrých hodinek a brýlí.
→ Když mobil a tablet střídá počítač
Jaké změny čekají firmy se stále rostoucím počtem mobilních zařízení? Za dva roky bude 70 procent uživatelů internetu používat více než pět různých zařízení on-line.