;

Chrome v červenci „zglobalizuje“ vlastní blokování reklam (2)

25. 1. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Společnost Google si na červenec naplánovala implementaci funkce blokování reklam na celém světě a rozšířit tak dosavadní praxi z regionů Severní Ameriky a Evropy, kde tohle funguje už téměř rok.

Předchozí díl

Nebylo tedy žádným překvapením, když se Galbraith chlubil dopadem programu. „Prosazování standardů Koalice ze strany Chromu inspirovalo mnoho vlastníků webových stránek, aby zlepšili ‚reklamní zážitek‘ na svých stránkách způsobem, z něhož mají prospěch uživatelé,“ napsal. Je fakt že slovo „inspirovalo“ se zdá být příliš pasivním slovesem na skutečný popis tlaku, který oni vlastníci stránek museli pociťovat.

Galbraith se zabýval také některými statistikami týkajícími se efektivity CBA, když tvrdí, že zhruba „dvě třetiny všech vydavatelů, kteří dříve nesplňovali standardy… je nyní splňují. Navíc z několika milionů stránek, které jsme doposud zhodnotili, byly filtrovány reklamy jen na méně než 1 %.“

Některé stránky však kladivu Chromu unikly s využitím jiných metod než plněním Better Ads Standards. Galbraith o tom nemluví, ale CBA ve své tiskové zprávě z počátku roku ano – byť trochu oklikou.

„Přibližně 70 vydavatelů reprezentujících téměř 300 domén a 27 zemí si nechalo certifikovat soulad se standardy Koalice a požadavky Better Ads Experience Programu,“ uvedla organizace.

„Souladem“ CBA myslí dobrovolný, sebehodnotící model, v jehož rámci vydavatelé webů skupině zaplatí poplatek, díky kterému jsou umístěni na whitelist a uniknou tak filtrování reklam. Pod hlavičkou „Better Ads Experience Program“ tak CBA od vydavatelů začíná sbírat peníze (což zní pravda trochu jako vydírání).

Podle jiného dokumentu CBA se do programu zařadilo 71 vydavatelů včetně Dow Jones a jeho webů wsj.com a barrons.com, a Vice Media s weby jako vice.com a sports.vice.com.

ICTS24

Datum 9. července pro přechod na celosvětové „filtrování“ reklam není synchronizováno s plánovanou aktualizací samotného prohlížeče – datum vydání Chromu 75 je v současnosti stanoveno na 4. července, Chrome 76 pak na 30. července.

Zdroj: Computerworld.com