;

Google Chrome bude mít vestavěný blokátor reklamy

10. 8. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: mediakit Google
Ve vývojové verzi Chrome pro Windows je ad blocker již obsažený, do uživatelské verze prohlížeče se dostane nejspíše v půlce října. Zobrazování kontextové reklamy při vyhledávání ale zůstane nedotčeno.

Google do nehotové verze Chrome přidal blokátor reklamy. Dává tím najevo, že přebírá odpovědnost za nezobrazování určitých online reklam. Ad blocker se objevil v pracovní verzi označované jako „Canary“, která je aktualizovaná denně a předchází třífázovému procesu vydání – „Dev“, „Beta“ a „Stable“. Aktuální verze Canary má číslo 62, příslušná stabilní verze Chrome má podle plánu vyjít 17. října pro PC a 24. října pro mobilní zařízení.

Zprávy o plánu Googlu zavést blokování reklamy se poprvé objevily v dubnu, krátce poté, co Koalice za kvalitnější reklamu zveřejnila výsledky průzkumu mezi americkými a evropskými uživateli, který zjišťoval, jaké typy inzerce je nejvíce obtěžují. Google – jeden ze zakládajících členů koalice – před dvěma měsíci potvrdil, že blokátor do svého prohlížeče zabuduje.

Chrome od začátku roku 2018 přestane zobrazovat reklamu (včetně reklamy zprostředkované Googlem) na stránkách, které nesplňují standardy definované koalicí. Na stolních počítačích bude Chrome blokovat vyskakovací reklamu, reklamu, která automaticky přehrává video a audio, reklamu s odpočítáváním zobrazovanou před samotným obsahem a reklamu, která zabírá více než 30 % obrazovky a zůstává trvale na místě i při posouvání stránky.

Tyto typy reklamy bude Chrome blokovat i v mobilních zařízeních s OS Android a iOS.

bitcoin_skoleni

Reklamy budu blokovány na stránkách, které podle Googlu „mají tendenci zobrazovat obtěžující reklamu“. Ojedinělé reklamy nesplňující standardy na stránkách, které nebudou na seznamu, se zobrazí.

Plán Googlu blokovat značné množství online reklam se může zdát u firmy, velká část jejíchž příjmů pochází právě z reklamy, poněkud kontraproduktivní. Je však nutné si uvědomit, že její nejlukrativnější byznys – zobrazování kontextové reklamy při vyhledávání – zůstane nedotčený. A bude-li reklama na internetu obecně méně obtěžovat, je možné, že s vestavěným blokováním reklamy v prohlížeči řada uživatelů nezačne užívat jiné nástroje typu AdBlock, které brání zobrazování reklamy paušálně.