;

Chatovací klient AIM po dvaceti letech končí

10. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Techspot.com
Pokud jste se koncem devadesátých let nebo začátkem 21. století pohybovali na internetu, pak jste pravděpodobně minimálně slyšeli o chatovací aplikaci AOL Instant Messenger (neboli zkráceně AIM).

Ačkoliv tato služba začala jako jedna ze součástí komplexnějšího balíku AOL Desktop (který zahrnoval i prvky e-mailu a webového prohlížeče), později ji firma AOL proměnila na samostatného chatovacího klienta.

Po zhruba 20 letech fungování teď mateřská firma AIM Oath (dříve AOL) oznámila, že kdysi populární komunikační nástroj 15. prosince končí. Důvody jsou podle Michaela Alberse, viceprezidenta pro komunikační produkty společnosti, následující: „AIM začal čerpat z nových digitálních technologií a zažehl kulturní posun, ale způsob, jakým teď komunikujeme, se výrazně změnil. V důsledku toho jsme dospěli k rozhodnutí, že s účinností od 15. prosince 2017 přerušuje AIM svoji činnost. Jsme více než kdy jindy nadšeni tím, že budeme pokračovat v budování nové generace ikonických značek a produktů, měnících život uživatelům po celém světě.“

Ačkoliv si AIM bezesporu udržel věrnou fanouškovskou základnu, která jej bude používat až do úplného konce, nelze popřít, že v posledních několika letech utrpěl zejména kvůli zvýšené konkurenci modernějších řešení. K těm patří třeba Messenger od Facebooku, WhatsApp a do jisté míry i Google Allo, které na rozdíl od něj disponují vyšší podporou mobility a dalšími funkcemi, které uživatelé v dnešní době považují za důležité.

ICTS24

Brzké ukončení služby se ovšem dalo čekat i z jiného důvodu – Oath už v roce 2012 propustil většinu zaměstnanců, kteří měli vývoj AIM na starosti, a je vůbec s podivem, že se službě podařilo setrvávat v agónii tak dlouhou dobu.

Zdroj: Techspot.com