Stále více firem v České republice spoléhá na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Ukázal to výzkum realizovaný agenturou Focus Agency. Do průzkumu se zapojilo přes 400 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. Celkem 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad jednu miliardu korun.
Klíčová zjištění:
- Realizovaný průzkum odhalil, že na sociálních sítích aktivně komunikuje v současnosti 38 % českých společností, dalších 33 % firem se na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, diskuzí a firemních blogů chystá.
- Mezi zavedené on-line komunikační nástroje patří firemní internetové stránky, které vlastní 94 % dotázaných firem.
- Celkem 95 % společností považuje komunikaci prostřednictvím internetových stránek firmy za klíčový nástroj pro podporu značky.
- 43 % firem využívá bannerových internetových kampaní, které jsou zároveň pro 40 % společností tou vhodnou komunikační platformou podporující jejich značku.
- V podobné míře se pracuje i s optimalizací pro vyhledávače (SEO) a PPC kampaněmi, o kterých hovoří 42 % dotázaných společností a 35 % s nimi pracuje při aktivitách, které mají za cíl podpořit jméno firmy.
„Internet a především pak sociální sítě přináší firmám skvělé příležitosti. Pokud víte, jak na to, snadno dosáhnete zvýšení povědomí o značce a akcelerace prodeje,“ komentuje výsledky Robert Svoboda, ředitel Focus Agency.
Zdroj: Focus Agency
Čtěte také:
→ 77% českých firem nepoužívá Facebook pro firemní komunikaci
Vedle Facebooku zná česká byznys komunita nejvíce YouTube a Google+. Twitter aktivně používají pouze 2 % z nich.
→ Podnikové sociální sítě pronikají do českých firem
V posledním roce v ČR dochází k postupnému (a předpokládanému) nárůstu využívání podnikových sociálních sítí, tzv. ESN (Enterprise Social Networks).