Vedou mobily
Jasně vede nákup elektroniky a mobilních telefonů. Na internetu necháme za toto zboží více než čtvrtinu všech útrat. Oblíbené jsou také tablety, náplně a tonery, notebooky a v neposlední řadě také paměťové karty. Elektroniku si Češi přes internet objednávají v průměru nejčastěji a vzhledem k nižší ceně se není čemu divit. Nejoblíbenější ze značek mobilních telefonů jsou Samsung a Apple.
Bílá a černá technika
Bílá technika tvoří další kategorii zboží, které Češi rádi nakupují. Nákupy bílé techniky tvoří až pětinu útraty na internetu. V závěsu sporáků, myček a lednic jsou věci z černé techniky – televizory, fotoaparáty, objektivy. Televize tvoří až 44% z nákupů černé techniky.
Podle množství kusů vyhrává oblečení
Podle celkového množství prodaných kusů jasně vede oblečení, obuv a doplňky. Móda je nejprodávanějším segmentem na internetu celkově. Oblečení si nakoupí více než 48% uživatelů internetu každý rok.
Pozadu nezůstává ani oblast pro dům a zahradu. Za nimi je kategorie dětské zboží. Češi rádi nakupují po internetu také kosmetiku, drogerii a úklidové prostředky. Nemalé peníze utrácejí také za pleny Pampers, kojenecká mléka či stavebnice typu Lego. Své čestné místo v tomto výčtu mají také autosedačky s průměrnou cenou 3.000 Kč a kočárky, za které zaplatíme v průměru 6.000 Kč. Dětské hračky jsou nejprodávanější v období před vánocemi.
Online nákupy nás baví
Velmi silnou komunitu nakupujících pak tvoří sportovci a milovníci knih. Velkou část utracených peněz tvoří v letní sezóně jízdní kola. Sportovci nakupují také potravinové doplňky v podobě proteinů, aminokyselin a spalovačů tuků. Velmi silným sortimentem jsou také knihy, PC hry a knižní e-booky. Největším tahounem jsou knihy ze série Padesát odstínů šedi, kuchařky Břicháče Toma nebo Jo Nesbo.
Nemalou měrou roste na internetu také prodej kosmetiky. Ženy nakupují kosmetiku na internetu ji zcela běžně s průběžnou objednávkou ve výši 500 Kč. Zpravidla si nakoupí kosmetiku, kterou si vyzkouší a v případě, že jim vyhovuje, nakupují ji znova. Populární kategorií jsou například parfémy.
Z lékárenského sortimentu slaví e-shopy úspěchy s vitamíny a doplňky stravy nebo například s kontaktními čočkami.
Zájem o jídlo roste raketovou rychlostí
Nejmladší kategorií je nákup potravin přes internet. Zájem nakupujících však raketově roste. Hodnoty nákupů na internetu značně převyšují hodnotu nákupního košíku v běžném obchodě s potravinami. Samotné nakupování se nijak neliší od nákupů v jiných eshopech. Lidé i při nákupu potravin sledují online letáky a porovnávají tak ceny z různých obchodů. Nakupují online nejen potraviny, ale také ovoce, zeleninu nebo pamlsky pro domácí mazlíčky.
Půjčky na nákupy
Přístupnost e-shopů prakticky nonstop svádí k častému nakupování a lidé také častěji vyhledávají půjčky. S rychlou půjčkou do výplaty mají peníze na účtu takřka okamžitě a mohou se vydat na nákupy mobilů, elektroniky nebo právě klasických potravin. Roste také zájem o odložené platby, kdy zákazník nakoupí a platí až do 14 dnů. Jedná se o zvláštní formu úvěru. I při volbě krátkodobé půjčky je však potřeba být obezřetný a počítat, zda se půjčka vůbec vyplatí. Lidé vyhledávají půjčky, které jsou co nejrychleji dostupné, kdy není potřeba dokládat příjem nebo není kontrolován záznam v registru dlužníků. Zákazníci často neuvažují, že jde jen o zboží krátkodobé spotřeby a nepřinese jim užitek v budoucnu.