Jste-li přesvědčeni, že největším marketingovým zlem jsou spamy, cookies a plné schránky reklamních materiálů, mýlíte se. „Pokrok“ nezadržitelně pokračuje.
Vymývání mozků je považováno za aktivitu vyhrazenou dogmatickým církvím nebo kriminálním živlům. Co takhle do vašeho mozku nakouknout? Zrodila se nová disciplina – neuromarketing.
Pomocí magnetické rezonance lze ve vašem mozku zjistit, jak reagujete na promítaný obrazový záznam televizní reklamy. Podařilo se najít osm oblastí, které zasahuje víc než pouhá inzerce. První výsledky říkají, že pozitivnější reakce nastávají je-li televizní reklama v souladu se sledovaným programem.
Vynořily se také neurokonzultační marketingové firmy a první neuromarketingoví konzultanti. Začaly diskuse o zneužívání a možnosti pěstování patologických závislostí. Jediné, co nás ještě chrání je fakt, že podobný průzkum účinnosti reklamy je zatím příliš drahý.
Zbývá otázka, jestli se vůbec můžeme bránit? Stíněná helma nepomůže, co takhle zásadně nekupovat nic, co jsme viděli v televizní reklamě?
Foto: Martin Faltus