Vyhledávač Bing nabízí šifrování komunikace již rok a půl jako volitelnou možnost, ale Microsoft nově zapne HTTPS všem uživatelům jako implicitní nastavení.
Šifrování představuje novou vrstvu ochrany uživatelů vyhledávače Bing a pomáhá chránit jejich vyhledávání před šmírováním.
Společnost Microsoft tímto krokem dohání své rivaly na trhu internetového vyhledávání. Google začal implicitně šifrovat vyhledávání v roce 2011 u uživatelů, kteří jsou přihlášeni ke svému účtu Google. Od začátku roku 2013 začal šifrovat provoz pomocí HTTPS u všech uživatelů, přihlášených i nepřihlášených. Yahoo, alianční partner Microsoftu ve vyhledávání, začal šifrovat přenosy dat při vyhledávání ze své domovské stránky jako základní nastavení v roce 2014.
Zavedením šifrování provozu zároveň Microsoft mění způsob, jakým se správci internetových stánek dozví informace o vyhledávání, které přivedlo uživatele na jejich web. Microsoft bude nadále nabízet řetězec referrer, takže provozovatelé stránek a marketéři uvidí, že zašifrovaný provoz přichází z Bingu, ale nedozví se přesné znění zadaného dotazu, který uživatele na danou stránku přivedl.
Agregovaná data o klíčových slovech a pořadí ve vyhledávání budou nadále k dispozici prostřednictvím nástrojů Bing Webmaster Tools, takže provozovatelé stránek budou mít přehled o tom, co návštěvníky na jejich stránky přivádí, spolu s informací, jak si stojí v porovnání s konkurencí. Zadavatelé reklamy uvidí, na základě jakých hledaných výrazů se jejich inzerce ve vyhledávači Bing zobrazila. Poslouží k tomu přehled Search Query Terms Report, který poskytuje i další ukazatele výkonnosti, například prokliky, počet zobrazení a konverzi.