Microsoft oznámil změny ve svém vyhledávači necelý měsíc poté, co Google začal ve výsledcích vyhledávání přednostně řadit stránky optimalizované pro mobilní zařízení jako chytré telefony a tablety. Obě firmy se snaží přilákat více mobilních uživatelů relevantnějšími výsledky.
Zatímco Google již logiku řazení výsledků změnil, Microsoft předpokládá, že upravený algoritmus pro Bing bude k dispozici v řádu měsíců. Stránky, které se dobře zobrazují na menších displejích, budou navíc speciálně označené jako přátelské k mobilním zařízením.
Podle statistik měl loni v USA vyhledávač Bing přibližně 6% podíl na mobilním vyhledávání, zatímco Google 83 %.
Ohlášené změny neznamenají, že stránky optimalizované pro mobilní zařízení se nutně objeví mezi prvními výsledky. Řazení bude podle Microsoftu vždy zohledňovat především relevantnost a nejlepší výsledky budou vždy řazeny nejvýše bez ohledu na to, zda jsou přívětivé pro mobilní uživatele. Orientaci usnadní výše zmiňované označení.
Algoritmus rozhodování o přívětivosti webových stránek pro mobilní zařízení bude brát v potaz celou řadu faktorů. Přednost dostanou například stránky s velkými navigačními prvky s dostatečnými rozestupy, stejně jako stránky, které nevyžadují časté přibližování a oddalování a posouvání do stran. Bing také upřednostní stránky bez prvků a technologií, které nejsou kompatibilní s mobilními zařízeními, například Flash.
Microsoft během několika málo týdnu nabídne webovým vývojářům nástroj, který jim pomůže „mobilní přívětivost“ jejich stránek posoudit.