Získání přehledu o obrovském množství dat, které se objevuje na různých částech viditelného webu, od čínských blogů k ruským fórům, stejně jako na webu neviditelném, může mít pro finanční instituce velkou hodnotu.
Aby společnost Digital Shadows na tyto problémy zareagovala, vyvinula analytickou platformu, která třídí nestrukturovaná či částečně strukturovaná data ze 60 milionů zdrojů ve 25 jazycích. Používá svůj vlastní algoritmus k tomu, aby určila, které z těchto informací by mohly představovat riziko.
„Přinesete všechna tahle data a my aktivujeme naši analýzu, která využívá spoustu zpracování přirozeného jazyka, abychom se ze všeho toho nestrukturovaného materiálu pokusili identifikovat rizika, například zveřejněné důvěrné dokumenty,“ řekl.
„V částečně strukturovaných datech můžete nalézt třeba informace, kdo a kdy daný dokument umístil, většina dostupných informací je ale hromada textu, takže musíte naučit počítač, aby označil riziko ve všech těchto nestrukturovaných datech. Tay přichází na řadu zpracování přirozeného jazyka. Trávili jsme čas tvorbou něčeho, co může velice rychle shlukovat velká množství informací do skupin „zajímavé“, „nezajímavé“ nebo „velmi zajímavé“, abychom mohli zredukovat čas, který je třeba na ruční třídění všech těchto informací a vyhledávání rizik.“
Banky už dnes používají platformy pro monitoring sociálních médií, individuální řešení pro jednu konkrétní banku je však proces náročný na lidské zdroje. Schopnost poskytnout přehled široké škály rizik tedy upoutala pozornost velkých finančních institucí.
„Na tyto banky se útočí každý den, takže je zajímají jakékoliv informace a nástroje, které by jim mohly pomoci,“ říká Paterson.
Digital Shadows byla jedna ze sedmi společností zapojených do startupového akcelerátoru FinTech Innovation Lab a nedávno prezentovala svůj produkt bankám v rámci dne investorů. Za svou službu si již vysloužila ocenění za inovaci od Innotribe a Cisca.
Banky podle Patersona kvůli změnám finančního sektoru znovu zvažují způsob, jakým vyvíjejí systémy. „Zajímavé je, že si banky kvůli finanční krizi již nemohou dovolit udržovat obrovské interní vývojářské týmy a snažit se vše budovat svépomocí. Musejí se začít dívat na menší společnosti venku, které jim mohou poskytnout specializované služby“, říká. „Takže je v některých ohledech nyní jednodušší prorazit do bank, které musejí měnit a inovovat své prostředí.“
Konec