Nový standard má pomoci rozšířit elektronickou formu fakturace i na úroveň koncových, individuálních zákazníků či domácností. Existující formát ISDOC doposud využívají pouze organizace, tedy firmy a úřady. B2C-ISDOC by to měl změnit. Důležitou roli v platební komunikaci vystavitelů dokumentů a jejich klientů sehrají aplikace internetového bankovnictví. I proto se novému standardu věnuje Česká bankovní asociace.
Princip fungování nového standardu je velmi jednoduchý. Výstavce elektronické faktury odešle dokument přímo do internetového bankovnictví zákazníka. Ten pouze zkontroluje údaje a jednoduše – on-line – jej předá k proplacení. Díky elektronizaci by mělo dojít k eliminaci chyb, k nimž při přepisu platebních instrukcí běžně dochází.
Velmi podobnou funkcionalitu již do praxe převedly některé banky spolupracující s telekomunikačními operátory nebo dodavateli energií. Použitý princip je stejný, ale jejich technologické řešení není standardní. Z tohoto důvodu by všeobecná akceptace B2C-ISDOC podobné operace, jzvyšující komfort plateb, zpřístupnila mnohem širšímu okruhu institucí a jejich zákazníků, a ve výsledku i zlevnila.
Standard navíc počítá s přijímáním neplatebních dokumentů, které by v rámci internetového bankovnictví byly archivovány a posloužily by k rozvoji bezpečné a důvěr yhodné komunikace v elektronické formě. Ani finanční efekt nemusí být zanedbatelný.
Technicky vychází nový standard z existující národní specifikace ISDOC. Tvůrci jej doplnili o položky identifikující klienta, procesy zřízení či ukončení fakturační komunikace a o již zmíněné předávání neplatebních dokumentů.