Během pětitýdenní jízdy ujede Cruise4U téměř 13.000 kilometrů napříč Evropou, kdy staví na úspěchu předcházející série cest – před necelým rokem objel Francii, v létě procestoval Spojené státy Americké poslední letos v září zvládl čtyřiadvacetihodinovou jízdu v náročném provozu vnějšího pařížského okruhu.
Cesta bude zahrnovat řízení v automatizovaném módu skrz hlavní centra metropolí západní Evropy, od Velké Británie na severu až k jižnímu Španělsku. Jakmile je řidičem aktivován, převezme automatizovaný řídicí systém, který je navržený a vyvinutý společností Valeo, ovládání volantu, zrychlování a brzdění v reálných podmínkách dopravy. Vozidlo Cruise4U započalo svou cestu ve velké Británii, kde cestovalo z Edinburghu do Plymouthu. Jízda bude pokračovat středem Evropy – skrze Německo (Berlín, Karlsruhe, Mnichov), Nizozemí (se zajížďkou do Amsterodamu), Českou republiku (se zastávkou v Praze), Francii a Španělsko, kde se dostane až do Sevilly, než se otočí zpět do Paříže.
Tato cesta bude výjimečným technologickým výkonem. Vozidlo musí projet bez nehody skrz šest zemí v automatizovaném módu, bude se muset adaptovat na různé dopravní značení a okolí, různé počasí a odlišné způsoby stylů řízení. Jízda také nabídne unikátní příležitost pozorovat jedinečné schopnosti softwaru, který musí chápat okolní prostředí v podmínkách reálného světa. Otestovány budou i další systémy společnosti Valeo, jako je například Traffic Jam Chauffeur (pomocník řízení v dopravní zácpě) a Highway Chauffeur (pomocník řízení na dálnici), které umožňují vozidlu vypořádat se s řízením ve specifických situacích. Jízda Evropou tak poskytne šanci vyladit poslední nastavení a pomůže k tomu, aby se automatizované řízení stalo skutečností v budoucnosti dostupnou všem.
Schopnost vozidla Cruise4U společnosti Valeo přizpůsobit se širokému spektru měnících se podmínek je výsledkem unikátní kombinace kamery Valeo, množství skenujících radarových a laserových technologií, které zformují okolo vozidla jakousi „kuklu“ schopnou detekovat překážky ve vzdálenostech od 10 centimetrů do více než 200 metrů, a chytrého softwaru, který vyhodnocuje veškeré příchozí informace v reálném čase a využívá je k přizpůsobení řízení vozidla. Tato data jsou pak ukládána, aby umožnila další zlepšování výkonu softwaru.