To znamená, že pravděpodobně ožívá iniciativa Applu pro autonomní vozidla s kódovým označením Project Titan.
Kalifornia od všech společností s autonomními vozidly vyžaduje, aby se před výjezdem na silnici registrovaly. Povolení testovat svá samořiditelná, robotická auta na veřejných cestách již získaly technologické firmy jako Google a Uber, jakož i výrobci automobilů Tesla a BMW. Uber si své povolení zařídil až v březnu – do té doby už nějakou chvíli provozem svých aut bez řidiče „objížděl zákon.“
Podle Wall Street Journalu pokrývá povolení pro Apple tři SUV značky Lexus z roku 2015 a šest různých řidičů, kteří musejí sedět za volantem, aby monitorovali řízení a v případě potřeby jej převzali od vozidla. Kromě samotného povolení požaduje stát Kalifornie od společností, aby o svých jednotlivých testech podávali veřejné reporty včetně informací o nehodách či o tom, jak často musel řízení převzít lidský řidič. To by pro Apple mohl být problém, jelikož tato společnost je známa tím, že veškeré informace o testování jsou před vydáním nového produktu tajemstvím.
Supertajný Project Titan zavdal mnoha spekulacím již před lety. Jen v roce 2015 Apple zažádal o povolení postavit „pracovní oblast pro auta“ v blízkosti Cupertina, pronajal si tajné testovací zařízení a setkal se se zástupci kalifornského úřadu pro motorová vozidla.
V roce 2016 to však vypadalo, že Apple od svého nápadu upustil a rozhodl se vytvořit pouze software pro samořiditelná vozidla zavedeným automobilkám, a nikoliv tedy vyvíjet své vlastní auto Apple. To by byl pro Apple další problém, jelikož firma si dosud veškeré produkty vyvíjela po hardwarové i softwarové stránce sama.
Zdroj: CIO.com