Čínský internetový gigant Alibaba kupuje další americkou firmu. Tentokrát se zaměřil na společnost Snapchat, která nabízí aplikaci pro zasílání rychlých obrázkových zpráv. Ani Alibaba ani Snapchat se k transakci nevyjádřil, ale dobře informované zdroje investici minulý čtvrtek potvrdily.
Alibaba utrácí za americké a čínské technologické firmy a rozšiřuje tak svůj globální ekosystém. Mezi předchozí akvizicemi patřila například komunikační aplikace Tango, online obchod ShopRunner a služba sdílení automobilů Lyft. Před nedávnem navíc společnost Alibaba oznámila, že otevírá své první datové centrum v Silicon Valley.
Tato aktivita vede ke spekulacím, že se čínská společnost připravuje na vstup na americký trh. Podle některých analytiků sice Alibaba aspiruje na globální působnost, spíše se však nyní snaží učit od amerických firem a aplikovat získané znalosti na podnikání v Číně.
Doma v Číně se společnosti Alibaba nedaří prorazit s vlastní aplikací pro zasílání rychlých zpráv. Zdejšímu trhu dominuje její rival Tencent.
Zatím Alibaba obecně neintegruje své služby s americkými firmami, do nichž investuje, s výjimkou vyhledávače mobilních aplikací Quixey.
V USA zatím Alibaba nemá online obchod ve stylu obchodů Amazon nebo eBay, ale provozuje tržiště AliExpress v anglickém jazyce cílící na mezinárodní zákazníky a server 11Main, který nabízí specializované zboží.
Alibaba je jednou z největších čínských internetových společností. Provozuje největší zdejší online obchody Taobao Marketplace a Tmall.com. Významným krokem v jejím rozvoji byla loňská primární emise akcií.