Společnost Selltime provozuje pod značkou Aktin nejen fitness magazín a internetový obchod, ale také čtyři kamenné prodejny v Praze a Brně. Růst firmy si v uplynulém roce vynutil investici pro výkonnější, rychlejší a přesnější logistiku. Požadavkem na zavedení software WMS (Warehouse Management System) bylo také zvýšit produktivitu práce ve skladu.
„Dříve jsme ve skladu už měli zavedenu adresaci přihrádek a pickeři používali radiofrekvenční čtečky, ale vychystávání probíhalo komplikovaně podle papírů, což skladníky zdržovalo. Řízení priorit vázlo a bylo závislé na vedoucím. Dnes jsou skladové procesy řízeny pomocí WMS a veškeré požadavky z objednávek přenášeny přímo na terminály skladníků,“ říká Miroslav Králík, vedoucí manažer prodeje a logistiky Aktin.
Vyšší objemy logistiky s menším počtem lidí
Nasazení systému LOKIA WMS mělo okamžitý dopad na snížení pracnosti ve skladu při současném zvýšení přesnosti a přehlednosti všech procesů. Přestože se tým zaměstnanců ve skladu snížil o více než čtvrtinu na přibližně dvacet skladníků, zvládá výrazně více práce, než tomu bylo dříve. Již během prvních 3 měsíců po startu systému vyskladnil Aktin s pomocí systému přes 100 tisíc příkazů, vyexpedoval 35 tisíc zásilek zákazníkům a tento objem nadále zvyšoval.
„Naše práce je velmi pružná, skladujeme desítky tisíc položek a priority se poptávkami zákazníků často mění v průběhu dne. Mimořádnou prověrkou pro nás byl konec roku, kdy je objem zásilek násobně vyšší, ale s podporou systému jsme neměli problémy pružně vykrývat požadavky prodejen ani přímých zákazníků,“ vysvětluje Králík.
Rozsáhlému skladu produktů se zdravou výživou a fitness vybavením pomáhá, že systém zvyšuje přehled o práci jednotlivých skladníků, nebo přehledně zobrazuje on-line stav zásob na grafické mapě skladu. Zrychlení odbavení zásilek a expedice zboží podporuje řízení požadavků podle typů objednávek a strojové odesílání informací o zásilkách na přepravce. „Pro Aktin jsme premiérově nasadili modul pro automatizovanou agregaci dopravních služeb s partnerskou aplikací Balíkobot. Náročnému předávání požadavků tak pomohlo odstranění zbytečných papírů, prodlev a chyb v přepisování informací pro dopravce,“ dodává Tomáš Kormaňák, produktový manažer LOKIA WMS.